KNHB actueel 9/12/22 mbt zaalhockeyvragen over Jongste jeugd:

Er blijken wat onduidelijkheden over zaalhockey bij de jongste jeugd bij sommige clubs in ons district.
Vandaar dat we vandaag de volgende samenvatting als antwoord op vragen ontvingen, die we ook graag aan onze teams doorgeven:

• *  Enkel de veldindeling- wijzigingen voor de O8 worden ook doorgezet naar de zaal.

• *  Bij de O10 en O9 zijn er geen wijzigingen in de zaalcompetitie. Deze blijft identiek aan de zaalcompetitie van vorig jaar.
  • *  Dus twee spelbegeleiders in de zaal. De vereniging met zaalleiding levert 2 spelbegeleiders voor alle 3 wedstrijden in het blok.
  • *  De O10 speelt 1x35 minuten, de O9 speelt 2x15 minuten.
  • *  De bal mag tot hooguit 40 cm hoog op het doel geschoten worden.
  • *  De O9 kent geen strafcorner. Bij een overtreding binnen de cirkel of bij het opzettelijk over de achterlijn spelen van de bal door een verdediger volgt een vrije push voor het aanvallende team buiten de cirkel. Daaruit kan dus niet rechtstreeks worden gescoord.