Hockey clinic met Jeroen Hertzberger

Jeroen Hertzberger speelt voor HC Rotterdam. Sinds 2007 komt hij uit voor het Nederlands hockeyteam waarvoor hij 253 interlands heeft gespeeld en 122 keer heeft gescoord.

Op zaterdag 18 februari worden er vanuit Forescate vier uitverkorenen uitgezonden naar deze clinic, die plaatsvindt op het prachtige complex van HC Feijenoord te Rotterdam. Deze spelers zijn: Leonora Vreeling, Kate de Keijzer, Mees Jansen en Julien Zweekhorst. Verder zijn er hockeyers uit het hele land te bewonderen. Aangekomen worden de spelers ontvangen door de organisator en kunnen ze alvast gaan inslaan.

De clinic start om 13:00 met een warming-up. Hierna worden er 6 oefenvormen gespeeld waarbij de spelers techniek, kracht, spelinzicht, samenspelen en afwerken worden aangeleerd. Dit wordt fanatiek uitgevoerd door Jeroen en zijn mede hulptrainers van de organisatie. De hockeyers van Forescate hebben enorm veel plezier en laten zich van hun beste kant zien. Ze moeten wel flink aan de bak en kunnen laten zien wat ze al beheersen. Hoogtepunt is het afwerken op doel waarbij Jeroen zijn fraaie techniek en enorme slagkracht toont en dit probeert over te brengen op de aanwezige spelers. Jeroen nadoen en dezelfde finesse tonen blijkt knap lastig voor de aanwezige hockeyers. Na een aantal pogingen zie je toch wel verbetering en vliegen de ballen soms heel fraai in het doel.

De Forescate spelers genieten met volle teugen van de oefeningen en doen hun uiterste best. Moe maar voldaan eindigt de clinic om 15:00h. Na afloop worden er teamfoto’s gemaakt met Jeroen en is er de mogelijkheid voor de individuele hockeyers hun stick of shirt te laten signeren en zich nog laten fotograferen samen met Jeroen. Verder krijgen ze nog een leuke goodiebag mee naar huis. Een hele geslaagde dag en fantastische ervaring voor deze vier Forescate spelers.