Forescate MO18-1 wedstrijd verslag
Afgelopen zaterdag speelde Forescate MO18-1 een belangrijke wedstrijd tegen HDM MO18-2. Na de afgelopen twee weken niet te hebben gewonnen, waren de drie punten nu extra belangrijk. Daarnaast waren we extra gebrand om het verlies van vorige keer tegen HDM recht te zetten, deze keer thuis op ons eigen veld 1.

We begonnen de wedstrijd dan ook fel en iedereen hield zich meteen aan de taken die ons van tevoren waren opgedragen. Het eerste kwart bestond uit veel aanvallen, maar zodra we rond de cirkel kwamen, was het toch nog moeilijk. We wisten onszelf aan het einde van het kwart wel te belonen. Via de linkerkant kwam Lotte over de achterlijn de cirkel binnen, de bal werd terug gelegd op de stip naar Mickey die hem langs de keeper binnenspeelde.

Het tweede kwart liep ook heel goed. We konden elkaar goed vinden en het kwart bestond wederom uit veel mooie aanvallen. Ook verdedigend zetten we het goed neer, dus waar HDM ook het eerste kwart af en toe doorkwam met een counter, vingen we ze goed op. Het tweede kwart werden er geen goals gescoord, dus we gingen de rust in met een 1-0 voorsprong.

Ook het derde kwart liep vrijwel hetzelfde. Via mooie combinaties vanuit achterin over de rechterkant, kwamen we weer de cirkel in, speelde de bal naar de tweede paal waar Babette stond en zo kon binnentikken. Dit kwart hadden we ook nog twee strafcorners, waarvan we er eentje met een uitspeelcorner wisten te scoren, met Lieke die deze goal op haar naam mocht zetten. We eindigden dit kwart dus met een wat ruimere voorsprong van 3-0.

Het laatste kwart was het op een gegeven moment te merken dat we moe werden. Nog steeds vielen we veel aan, maar HDM kwam steeds meer door met gevaarlijke counters. Aan het eind van het kwart kregen we nog meerdere strafcorners tegen, maar deze werden allemaal tegengehouden door onze verdediging en keeper! Zelf tikten we er wel nog eentje in door een mooie loopactie van Esther de cirkel in, die na wat gepriegel voor de keeper er door Cathelijne alsnog in ging.

We kunnen dus heel tevreden terugkijken op een goede wedstrijd met als eindstand 4-0 en zijn nog niet compleet uit de race voor het kampioenschap.