Forescate JO12-2 ondanks verlies toch nog in de race voor titel
Een druilerige zaterdagmiddag, half vier. De jongens van Forescate JO12-2 verzamelen zich voor een van de  belangrijkste wedstrijden van het seizoen. De JO12-2 staat namelijk op een gedeelde eerste plaats. En vlak voor de wedstrijd blijkt dat hun grote rivaal punten heeft laten liggen. Vandaag is dus dé kans om de eerste plaats op te strijken!

Door de meivakantie speelt Forescate met 4 invallers. Keeper Gijs, en de aanstormende talenten Marius, Fedja en Maurits uit de JO10. De tegenstander is Evergreen uit Maassluis. Flink uit de kluiten gewassen kerels, die jaren ouder, groter en zwaarder lijken. Het fysieke verschil, vooral met de jongere invallers, is enorm.

Forescate laat zich echter niet van hun stuk brengen en start sterk. Ze zijn regelmatig voor het doel van Evergreen te vinden. Als Evergreen de bal onderschept, zet het fysieke overwicht van de reuzen uit Maassluis zich om in snelheid. In de 4 tegen 1 situatie die zo ontstaat is de keeper kansloos. Helaas, 0-1.

Dat laat Forescate niet op zich zitten. Ze spelen bal mooi breed rond, een steekpass wordt mooi afgemaakt, en het is 1-1!
Als de verdediging van Forescate in de opbouw net te ver naar voren meegaat, countert Evergreen de 1-2 en de 1-3 erin.

Coach Vincent, positief als altijd, geeft tips om de druk op te voeren. En dat doen ze! Bij een aanval wordt op slinkse wijze de bal in de cirkel tegen een voet van de tegenstander gespeeld. Strafcorner! Even overleg over de tactiek, het wordt "Strafcorner 24A”. En jawel, 2-3! Forescate is weer terug in de wedstrijd!

Helaas, scheids Max fluit, de tijd is om. Sportief wordt de tegenstander gefeliciteerd met de overwinning. Coach Vincent vraagt applaus voor de geweldige invallers, en dan keren de jongens huiswaarts. Teleurgesteld, maar wetende dat ze goed gespeeld hebben en er volgende week weer nieuwe kansen zijn om het kampioenschap naar zich toe te trekken.