Mooi weer, mooi hockeyspel, mooie uitslag!

Toeschouwers op de volle tribune in een heerlijk lentezonnetje werden zaterdag 13 mei getrakteerd op een leuke wedstijd tussen Forescate thuis MO16-1 tegen Kievieten MO16-1, 1eklasse. Op voorhand leek het al een uitgemaakte zaak: de Forescate meiden hebben vanaf de zomer op 1 na alle wedstrijden op het veld gewonnen, maar toch moesten ze aan de bak…

De wedstrijd begon het eerste kwart meteen spannend; binnen 2 minuten was de eerste strafcorner voor Forescate; helaas geen doelpunt.  Energie zat er meteen goed in. Kievieten boden best wat tegenstand, pas  na 15 minuten viel het eerste doelpunt voor Forescate uit de tweede strafcorner gemaakt door Philiene. 2 minuten later volgde het tweede doelpunt uit de derde strafcorner door mooi samenspel en afgemaakt door Roos bij de 2e paal; 2-0.

Forescate start de tweede kwart met vertrouwen, weten elkaar goed te vinden er is goed overspel. Kievieten weet een keer gevaarlijk door te breken maar verdediger Alana is snel en keerde dit net voor de cirkel. Er volgen nog 4 strafcorners voor Forescate maar die zitten niet; ondanks een mooi shot van Robin die door keeper van de Kievieten goed werd tegengehouden. Dan schiet Veerle naar voren en na een goede voorzet scoort Philiene; 3-0. Verdediger Jade-Isis rent via rechts richting cirkel en krijgt een stafcorner mee, waarna ze na goed aangeven van Roos het vierde doelpunt in de wedstijd maakt.

Meteen na de rust is er een mooi schot op doel door de Kievieten en dit zit: 4-1. Daarna volgt een strafcorner tegen met een schot op goal die door keeper Karlijn mooi werd tegen gehouden. Hierna is de hele derde kwart veel activiteit op de helft van Kievieten en Madelon maakt aan het einde van de derde kwart 5-1.

In de vierde kwart hebben de Kievieten 3 keer een goede aanval; waarvan er 1 door sterke  verdediging van Floor en 1 wederom door de keeper Karlijn werd gered maar in de 3e aanval maakte de spits van Kievieten het toch 5-2. Forescate komt terug en na een mooie voorzet van spits Philiene maakt Veerle 6-2 en het fluitsignaal voor einde wedstrijd volgt.

‘Scorend vermogen was goed. Tevreden met de uitslag.’ aldus coach Esther Zonneveld. Met een voorsprong van 6 punten op de nummer twee en nog 3 wedstrijden dit seizoen te gaan heeft Forescate goede hoop op de winst in de poule!