Wedstrijdverslag MO12-4 tegen Berkel-Rodenrijs

Na een week van regen en wind is het op zaterdag een stralende dag voor een spannende hockeywedstrijd. De tegenstander van vandaag Berkel-Rodenrijs staat op vier punten achterstand dus vandaag kunnen we een gat slaan.

Het begint voortvarend, Forescate zoekt gelijk de aanval en na negen minuten geeft Kate de bal aan Sophie en die maakt de 1-0 voor Forescate. Zowel het eerste kwart als het tweede is het eenrichtingsverkeer Forescate krijgt diverse mogelijkheden om de score te vergroten maar het laatste tikje is telkens net niet goed genoeg. Zo bereiken we de de rust met de 1-0 stand. Voor de mensen langs de lijn is het goed toeven in het zonnetje. Voor de meisjes binnen de lijnen is het afzien in de hitte gelukkig is er water om een beetje af te koelen.

Ook in het derde kwart lijkt er geen vuiltje aan de lucht maar wordt het vrij onverwachts 1-1 en kabbelt de wedstrijd mede door de warmte een beetje voort. Als het vierde kwart begint worden de meiden nog even toegesproken door de coaches om nog even alles te geven. Toch slaat de tegenstander als eerste toe en maakt de 1-2. Dit is het teken om nog wat meer te geven voor Forescate en niet snel daarna is het alweer 2-2 door een mooie goal van Madee. De laatste paar minuten geven de meiden alles om alsnog die winnende treffer te maken kansen zijn er genoeg maar wat je vaak ziet en ook nu is dat als je zelf de kansen niet afmaakt je tegenstander het wel doet. Vlak voor tijd een uitval van Berkel en die kans wordt direct benut.

Ondanks de aanmoedigingen vanaf de kant en de uiterste inspanningen van de meisjes lukt het niet meer om die achterstand weg te werken. Na de wedstrijd is er nog een traktatie van de bijna jarige en helaas geblesseerde Fiene om de teleurstelling te verwerken. Volgende week wacht de wedstrijd tegen Zoetermeer met weer nieuwe kansen en hopelijk gaan die er dan wel in.