Wedstrijdverslag MHC Forescate MO12-3 versus Alphen d.d. 03-06-2023
Nadat het team van Forescate twee weken geleden tegen Westland, door de 8e overwinning op rij, het kampioenschap had veilig gesteld, staat vandaag de 9e wedstrijd tegen Alphen op het programma.

Het volgende doel is de "clean sheet”, d.w.z. 10 wedstrijden op rij winnen. Alphen bleek in de heenwedstrijd al een zeer taaie tegenstander, die wedstrijd werd ternauwernood door Forescate met 2-3 gewonnen. De Forescate meiden zijn dus gewaarschuwd.

Alphen vliegt er vanaf de 1e seconde bovenop en voordat het team van Forescate het door heeft staat het al 0-2 voor Alphen. Gezegd moet worden dat het team van Alphen een zeer gedegen en fysieke pot hockey op de mat neer legt, waar Forescate ontzettende moeite mee heeft. Na het 1e kwart komt de wedstrijd echt op gang en word het spel gelijkwaardiger. Er ontstaat een spannende pot hockey, om van te smullen. Door 2 vlotte aanvallen door het midden in het 2e kwart, trekken de speelsters van Forescate de stand naar 2-2, waarna in het begin van de 3e kwart zelfs de 3-2 volgt. Het spel lijkt gespeeld want Alphen zakt in. Schijn bedriegt echter, in een mum van tijd speelt Alphen twee fantastische aanvallen uit, waarbij de Forescate verdediging zoek word gespeeld. Stand na 3 kwarten 3-4.

In het 4e kwart ontspint zich een wedstrijd, een kampioen waardig. Als er 1 eigenschap is die het team van Forescate typeert, dan is dat het in elke wedstrijd doorgaat tot de laatste seconde. De meiden van Forescate voeren de druk flink op en Alphen verdedigt met man en macht hun cirkel. Nog 5 minuten te spelen en dan valt vanuit een strafcorner uiteindelijk toch de 4-4, door fanatiek doorzetten van de Forescate aanvallers. Na nog een fraaie aanval valt de 5-4 en lijkt de overwinning nabij. Flinke teleurstelling helaas want tijdens de aanval is er een overtreding begaan en het doelpunt wordt afgekeurd. De aanvallen van Forescate volgen elkaar nu in rap tempo op, ballen vliegen richting het doel van Alphen maar er wordt niet gescoord. Als iedereen zich met een gelijkspel heeft verzoend volgt de laatste aanval. De bal wordt over de vleugel naar de achterlijn gespeeld en met een fraaie voorzet bij de spits van Forescate gebracht. Deze aarzelt geen seconde en schuift de bal feilloos binnen. 5-4 winst voor het Forescate team.

De negende overwinning is binnen. Volgende week hoopt het team tegen HGC de "clean sheet” te bereiken.
Na deze enerverende wedstrijd worden de meiden en coaches gehuldigd op de club, wordt er feest gevierd en komt er een glimlach op de gezichten, die er niet meer vanaf gaat.