MHC Forescate JO14-1 bereikt podium in de zware IDC klasse
MHC Forescate Jongens 14-1 heeft veel zware wedstrijden gespeeld afgelopen maanden, ver uit de regio, tot in Brabant toe. Het gezellige JO14-1 team en hun super leuke Heren1 coaches Tycho en Martijn hadden net het Hilversume top klasse "Sophie von Weiler toernooi” 2023 achter de rug.

Nadat ze al vele wedstrijden hadden gespeeld tegen teams uit onder meer Vught, Tilburg en Schiedam was de laatste wedstrijd thuis tegen Breda. Breda 3e en Forescate 4e in de poule. De top posities in de poule stonden al vast, maar Forescate en Breda konden nog van plek wisselen.  De temparatuur was al vroeg hoog, een warme zondag. De coaches waren in voorbereiding van hun eigen play-off finale, dus was Daniel Hulkenberg bereid deze laatste wedstrijd te coachen, net als de vorige keer. Vorige wedstrijd verraste de JO14-1 de hele poule door van de nummer 2, MOP uit Tilburg, te winnen. Zou het ook weer een verrassende winst worden voor het Forescate team tegen de nummer 3 Breda? Aan fanatisme en enthousiasme ontbreekt het niet bij dit team.

De wedstrijd begon relatief rust en zeer degelijk, geen goals, de spanning bouwde op. Keeper Nino had vleugels en meerdere harde ballen kwamen er niet langs. Breda maakte uiteindelijk de openingstreffer. Vrij snel daarna volgde de gelijkmaker van Forescate en nog geen 2 minuten later volgde een tweede treffer en zo stond Forescate opeens 2-1 voor. De spanning nam toe.

De laatste minuten van de wedstrijd bleken zowel turbulent als beslissend. Een onhandige botsing bij circel van Breda zorgde voor een klein opstootje maar na een sorry en shake-hands was ook die angel er snel uit en speelden we sportief verder. Een strafbal was de laatste goal in de 70e minuut voor Forescate en dit bleek ook de eindstrand: 3-1. Het team van Breda was sportief en gelukkig namen de jongens van Breda het goed op. Forescate pakte verdiend het podium, brons in de regionale zware IDC klasse !