MHC Forescate verduurzaamt clubhuis

Beste leden,

MHC Forescate is overtuigd van de noodzaak van het verduurzamen van de sportaccommodatie. Zo heeft de club de afgelopen tijd geïnvesteerd in led-verlichting op de velden en in het clubhuis. De besparingen op de energienota dragen bij aan het toekomstbestendig maken van de club, maar MHC Forescate pakt door.

In de maand juli zullen we een zonneboilersysteem plaatsen die de club van warm douchewater gaat voorzien. Tevens zal er een warmtepomp voor de centrale verwarming worden geïnstalleerd. In het najaar worden 168 stuks zonnepanelen geplaatst op het dak van het clubgebouw. Deze zonnepanelen zullen voldoende energie opwekken om in de behoeften van de club te voorzien.

Met deze aanpassingen verduurzaamt MHC Forescate het clubgebouw en dragen we een steentje bij aan het tegengaan van van de gevolgen klimaatverandering. We verwachten dat we de investering binnen 7 jaar terugverdienen.