De toekomst van de hockeyclub Forescate

Zondag 3 september was de eerste hockeytraining na de vakantie voor de jongste jeugd van MHC Forescate. Onder het genot van een warm ochtendzonnetje waren de kinderen meteen weer enthousiast. Ook voor de ouders is het dan goed vertoeven op de hockey, want het clubhuis is open voor koffie/thee en de kinderen laten graag hun hockeykunsten zien.

De jongste jeugd traint bij de Kabouters (5 jaar/groep 2) of de Benjamini’s (6 jaar/groep 3). Onder leiding van de lijntrainers doen zij leuke en leerzame oefeningen. De trainingen worden begeleid door gedreven hulptrainers (ouders).

Het doel is om de Kabouters en Benjamini’s veel spelplezier bij te brengen en ze de basis van het hockeyspel te leren. Dat gaat stap voor stap. De oefeningen worden vaak herhaald. In de loop van het seizoen gaan de kinderen steeds beter hockeyen en wordt het niveau van de oefeningen opgeschroefd. In de trainingen zijn ook allerlei leuke extra activiteiten verwerkt, zoals spelletjes, een luchtkussen en speciale thema’s met Leids Ontzet, Sinterklaas en Pasen. De basis blijft altijd hockey want dat is een super leuk spelletje! En na afloop fruit met een glaasje limonade.