Wedstrijdverslag zaterdag 15 september JO16-2
Er was eens….
…een op papier lastige thuiswedstrijd tegen Victoria. Na de week er voor uit met dubbele cijfers verloren te hebben, stond deze week wellicht een nog grotere uitdaging op het programma.

De jongens van Forescate JO16-2 stonden vanaf het eerste fluitsignaal klaar, waren wakker, scherp en er werd alert gespeeld. Hoewel er niet veel doelkansen werden gecreëerd, werden die daarentegen ook niet weggegeven. Door goede onderlinge coaching in alle linies, werd de stormloop goed doorstaan. Totdat er net een tegenstander een metertje teveel ruimte kreeg en dan, misschien een beetje lucky, toch een tegendoelpunt viel. Met 0-1 was het eerste kwart over, maar was de wedstrijd zeker nog niet verloren.

Maar toen kwamen het tweede en derde kwart, waaraan we niet teveel worden vuil maken; het was een lesje effectiviteit van Victoria en daar zaten, eerlijk is eerlijk, een paar mooie strafcorners bij; daar kunnen onze jongens zeker nog wat van leren.

In het laatste kwart daarentegen  werd de rug weer gerecht en kwamen er zowaar nog een paar mooie doelkansen voor Forescate. Hoewel er niet werd gescoord en een overwinning er niet meer in zat, hebben ze met name in het eerste en laatste kwart wel laten zien dat dit een mooi, leuk en sportief team in opbouw is waar zeker nog de nodige progressie uit te halen is.

De wedstrijd tegen Victoria werd helaas verloren (uiteindelijk was het 0-8 geworden), maar er is goed partij gegeven. Met een rechte rug hebben ze de sportiviteitsprijs in ieder geval dik verdiend en belooft de rest van het seizoen echt nog wel mooie prestaties.