Forescate MO12-1 verslaat Kieviten MO12-1 in spannende Duivenvoordense derby

Een zinderende wedstrijd tussen Forescate MO12-1 en Kieviten MO12-1 onder een blauwe lucht, bracht het Blauwe Legioen in extase na een prachtige overwinning van het thuisteam.

In het eerste kwart van de wedstrijd was het duidelijk dat de teams het spel van elkaar moesten leren kennen en de kansen vlogen dan ook over en weer. Op het middenveld toonde Noortje haar verdedigende kunsten, en ook Hannah bleek een onverzettelijke tegenstander te zijn. Achterin leidde Fenna de verdediging strak en zorgde geregeld voor een prachtige spelverlegging. Zo kon het thuisteam gaan aanvallen en brak spits Marit de ban en zette Forescate op een verdiende 1-0 voorsprong. Meer doelpogingen volgden in dit kwart, maar het stevige verdedigingswerk van Kieviten hield Forescate op afstand.

Tijdens het tweede kwart begon Forescate steeds meer te spelen op de helft van de Kieviten maar de prachtige, gepassioneerde aanvallen van Maartje en Louise bereikten helaas het doel niet. Een incidentele gevaarlijke uitbraak van de Kieviten stuitte op de sterke linkerflankverdediging van Anna en een uitstekend keepende Marije. Een strafcorner voor Forescate, net voor de rust, werd goed weggewerkt door de uitlopers van de Kieviten.

Tijdens de rust gaf coach Vincent waardevolle aanwijzingen aan zijn speelsters want met slechts 1-0 op het scorebord was een zege nog lang niet zeker. Het derde kwart begon onder zijn aanmoediging aanvallend sterk voor Forescate. De Kieviten speelsters hadden duidelijk echter ook een peptalk gekregen en zodoende waren er kansen aan beide kanten. Maar een prachtig opgebouwde aanval, gestart met een verlegging en vervolgens uitstekende aanval langs de zijlijn door rechtsachter Feline, leidde tot een doelpunt van Julia: 2-0. Niet veel later scoorde Nina, goed aanvallend vanuit het middenveld, waardoor de voorsprong uitgebouwd werd naar 3-0. Voorhoedespeler Sasja maakte de vreugde voor Forescate compleet door de bal knap in de rechterhoek te plaatsen en zo de score tot 4-0 te brengen.

In het laatste kwart toonden de Kieviten karakter en bleef het team strijden. Dit leidde tot stevige gevechten om de bal op het middenveld, waar Otteline een geduchte tegenstander bleek te zijn, die ook nog eens kansrijke klappen naar voren liet zien. Forescate kreeg nog een strafcorner, maar deze bereikte niet het doel. Het eindsaldo was zodoende 4-0; een knappe teamprestatie voor de speelsters van Forescate, die hun waardevolle teamgenoten Roos en Jet in deze verhitte wedstrijd hadden moeten missen.