MHC Forescate MO12-2 speelt kraker tegen Alecto

Nadat vorige week de eerste drie punten waren binnengehaald op Roomburg, stond Forescate Meisjes O12-2 dit weekend de kraker tegen Alecto te wachten. Helaas waren Louise en Suze geblesseerd, veel beterschap voor beide dames. Dina kon ook niet aanwezig zijn, zij heeft vorige week een broertje gekregen: hoera!

Uit de analyse van de vorige wedstrijden is gebleken dat de meiden in de eerste helft nog op gang moeten komen, de zogenaamde ‘diesel’. Daarom werd vooraf op fanatiek balbezit geoefend om scherp aan de wedstrijd te beginnen.

Het publiek was massaal afgereisd naar sportpark Adegeest waar om klokslag 12:20 de wedstrijd, met Sophie op goal, kon beginnen. Door een organisatorisch misverstand stond Alecto, geheel tegen de verhouding in, al binnen enkele minuten op een 0-1 voorsprong. Gelukkig lieten de meiden zich daar niet door beïnvloeden en onder leiding van coach Julie scoorde onze vaste mid-mid Kate een paar minuten later de gelijkmaker, 1-1. Het beloofde een spannende wedstrijd te worden, de teams waren aan elkaar gewaagd. Nog voor het einde van het eerste kwart liet Forescate zien dat ze niet moesten worden onderschat, want via de stick van de tegenstander zette Fien Forescate op een 2-1 voorsprong. Binnen een paar minuten kregen zowel Nora als Fleur een bal op hun voet/knie. Met maar één wissel zou dit normaal gesproken betekenen dat we met slechts 10 meiden in het veld zouden komen te staan. Gelukkig zijn beide dames bikkelhard en herstelden ze snel, klaar om hun verdedigende taken weer op te pakken.

Lies speelde samen met Yinthe een uitstekende wedstrijd op het middenveld. Door het spel breed te houden en goed voor de tegenstander te komen, werden regelmatig ballen afgepakt. Nynke en Poppy, die respectievelijk links- en rechtsvoor speelden, hadden de opdracht om in balbezit het spel niet alleen breed, maar ook diep te maken. Dit resulteerde in meerdere goed opgezette aanvallen over de flanken. Uit zo’n aanval kon in het derde kwart Fien nogmaals scoren, ook dit keer via de stick van de tegenstander. Alecto gaf zich nog niet gewonnen en maakte, na een mooi uitgespeelde aanval, de aansluitingstreffer.

Het was duidelijk dat, ondanks de 3-2 voorsprong het team niet achterover kon gaan leunen. Door goed verdedigend werk van zowel onze voorstopper Leonora als onze laatste vrouw Vanya konden de gevaarlijke counters van Alecto worden afgestopt. Nadat in het laatste kwart Yuna, na een wervelende solo op snelheid, de stand op 4-2 bracht, was de wedstrijd beslist. De overwinning werd, na een ereronde onder luid applaus, gevierd met limonade in de zon. Manager Michiel was heel erg trots op de meiden, ze hebben de afgelopen maanden enorme stappen gemaakt en hebben dat tegen Alecto kunnen laten zien aan de toeschouwers, maar nog belangrijker aan zichzelf en elkaar.

Namens het team willen we uiteraard ook de scheidsrechters bedanken (Robinn en Rozemarijn), zij hebben een uitstekende wedstrijd gefloten!

Bespreking wedstrijd tactiek door coach Julie