MHC Forescate MO7 en JO7 schrijven hockeyhistorie

Zaterdag 28 oktober 2023 was voor de hockeyclub Forescate een dag om nooit te vergeten. Die dag vond namelijk de allereerste hockeywedstrijd in competitieverband plaats voor jongens en meisjes van MHC Forescate uit groep 3.

MHC Forescate heeft zich aangesloten bij een competitie van de landelijke hockeybond (KNHB) voor kinderen in de leeftijdscategorie ‘onder 7 jaar’. De kinderen spelen wedstrijdjes van 3 tegen 3 in 2x 20 minuten. Er zijn weinig spelregels, het veld heeft drie goaltjes per team. Plezier in het hockeyspel is het belangrijkste doel. De kinderen waren dol enthousiast. Na afloop kregen ze allemaal een mooie medaille voor deze hockeyprimeur.

De kinderen van zes jaar oud (groep 3) zijn de ‘Benjamini’s’ van de club MHC Forescate. Zij komen elke zondagochtend naar het hockeyveld om hockey te leren, van 09.30 tot 10.30h. Op ongeveer hetzelfde tijdstip trainen ook de ‘Kabouters’, voor kinderen van 5 jaar oud/groep 2. Voor (ouders van) kinderen die graag willen hockeyen: neem gerust contact met de club op om een keertje mee te doen.

Op de bijgevoegde foto’s van links naar rechts

MHC Forescate MO7: Feija, Manisha, Mathilde, Jalou, Colette, Isabella, Juliëtte en Lauren

MHC Forescate JO7: voor Guus, Otis, Valentijn en Krijn, achter Ewout, Olivier, Julius