Stormachtige zege MHC Forescate JO18-1

De jongens van Forescate J018-1 hebben een goede voorcompetitie gespeeld en zijn als tweede geëindigd. Helaas hebben ze hierdoor de promotie naar de super A niet gehaald. Zaterdag 4 november is de competitie in de subtop klasse gestart.

Dankzij de goede voorcompetitie en de begeleiding van de coaches Rens Otto en Tim Pont was er voldoende vertrouwen en motivatie in het team om weer een goede wedstrijd te spelen. Ondanks de regen en de wind was er prachtig affiche voor de opening van de competitie thuis tegen Rotterdam. Met de krappe selectie en de helaas geblesseerde Finn en Joep zijn wij blij met de goede invallers. Deze zaterdag hadden wij geluk dat Koen, Storm, Max en Floris uit de JO16-1 het team kwamen versterken.

De jongens begonnen direct met hoge pressie aan de wedstrijd. Hoewel Rotterdam het eerste kansje kreeg konden ze niet veel inbrengen tegen het dominante spel van Forescate. Halverwege het eerste kwart kwam Forescate dan ook dik verdiend op voorsprong. Een prachtige aanval over meerdere schuiven die mooi afgemaakt werd door Max. Met een 1-0 voorsprong werd het eerste kwart afgerond. Rotterdam begon in het tweede kwart sterk en de druk op ons doel begon dan ook gelijk toe te nemen. De keeper, Jip, hield Forescate, samen met de verdedigers Stijn, Maarten en Lennard op de been. Uiteindelijk wist Rotterdam een strafcorner te benutten en niet veel later wist Rotterdam zelfs op voorsprong te komen. De spelers van Forescate wisten de rest van het tweede kwart de rust te bewaren en niet veel later werd de 2-2 gemaakt door Guus.

Na de rust waren zowel Rotterdam als Forescate er opgebrand de wedstrijd te winnen. Beide teams speelde op de aanval de duels in de wedstrijd werden feller. Met acties van Steph en Olivier konden er meer kansen gecreëerd worden in het derde kwart. Ook Nick en Noël wisten de aanvallers steeds goed in te spelen. Dit resulteerde in een aantal strafcorners, waarbij Tim na een flats van Thomas de 3-2 wist te maken.

Het vierde kwart was super spannend. Ondanks het fysieke spel van Rotterdam konden wij de concentratie vasthouden om de 3 punten veilig te stellen. Er werd niet meer gescoord. De eerste overwinning van deze competitie is als gevolg van de goede teamprestatie een feit.

Volgende week gaan we naar Woerden om daar 3 punten op te halen en dit kan zomaar een mooi seizoen worden voor deze groep spelers en coaches Rens en Tim.