Column van de nieuwe Voorzitter

Beste leden,

Wat is het bijzonder om als Voorzitter te worden benoemd van een bruisende en bloeiende vereniging als Forescate en de voorzittershamer van Martijn Schoonhoven over te nemen. Mijn naam is Chris Vink, 48 jaar. Samen met mijn vrouw Linda en dochters Froukje (14 jaar) en Noor (10 jaar) woon ik met veel plezier in Voorschoten. Sinds 10 jaar ondernemer met Solvest B.V., een investeringsbedrijf. Mijn dochter Noor (MO12-3) en ik zijn lid van Forescate, ik speel zelf op zondag bij H30-1. Als kind was ik lid bij Forescate en was mijn vader van 1988 tot en met 1990 Voorzitter van deze mooie vereniging.

Afgelopen maandagavond was de ALV, we kunnen terugkijken op een goede algemene ledenvergadering waar een recordaantal leden aanwezig waren, bedankt voor jullie komst!

Tijdens deze vergadering is Paul Engels na 8 jaar afgetreden als bestuurslid Gastvrijheid & Evenementen. Als dank kreeg Paul de Gouden Barkruk cadeau, welke bij de bar zal blijven staan. Zijn functie van bestuurslid Gastvrijheid & Evenementen is nog vacant.

Verder was er een lintjesregen, Herman Kist, Paul Engels en Martijn Schoonhoven zijn benoemd als Lid van Verdienste voor hun jarenlange inzet, Noëlle Dijksman en Leontien Wisman zijn voorgedragen en benoemd als Erelid van MHC Forescate voor hun uitzonderlijke inspanningen voor de club.
Een mooie avond met een feestelijk tintje!

Sinds aan aantal maanden loop ik mee in de coulisse en heb ik gemerkt dat het toenemende werk, door steeds minder handen gedragen wordt. Dit willen we graag veranderen. Hockey is een teamsport, een vereniging draaien ook. Wij doen dit met zijn allen, fouten maken mag, dan gaan wij er met zijn allen achter staan en leren ervan, zodat wij het de volgende keer beter kunnen doen.

Er ontstaan al wat mooie nieuwe teams. Niet op het hockeyveld, maar daarbuiten. De dames en heren achter de bar, de jeugdcommissie, de scheidsrechterscommissie, en ook binnen HTZ staan er meer enthousiaste mensen op die hun steentje willen bijdragen. Tijdens de ALV ben ik de sponsorcommissie vergeten te benoemen en wil hier even kort bij stilstaan. Het is namelijk enorm fijn dat Lars Knoester, Romano van der Hooft en Sander Snel zich ook hiervoor hebben aangemeld, samen met Paul Lodewick, Bart Baarslag en Joost Haest begint zich ook daar een mooi team te vormen! Er gaat veel aandacht en middelen naar Dames en Heren 1, maar naast het plezier op en langs het veld, dragen ook zij actief bij aan het bouwen en ontwikkelen van een prachtig Forescate.

Sinds de ALV is het bestuur met 1 persoon minder. Wij zijn ervan overtuigd dat wij met sterke commissies dit kunnen opvangen. De stap richting bestuur wordt dan automatisch ook wat kleiner. Wij merken dat er leden zijn die dat prettig vinden en stellen ons daar dan ook voor open. Wij kijken uit naar de nauwe samenwerking met jullie allemaal en zijn onder de indruk van iedereen die wil helpen!

Tijdens de ALV ontstonden al goede initiatieven en gesprekken zoals train de trainer, trainingslidmaatschap voor de jeugd, drempel voor de jongste jeugd verlagen. Er werden ook goede en scherpe vragen gesteld over o.a. de staat van veld 1 en veld 2. Hier komen wij binnenkort met een onderzoeksverslag en concrete actiepunten zodat jullie zijn geïnformeerd.

Van deze dynamiek gaat ons blauwe hart, sneller kloppen. Wij zijn veel op de vereniging. Spreek ons aan, denk mee, maar doe ook vooral mee. Dan maken wij er samen iets moois van! #forescatemaakjesamen

Tot snel op de club!

Chris Vink