In Memoriam: Hans Vink (oud-voorzitter)

Niet geheel onverwacht, maar toch sneller dan gedacht, is Hans Vink in de nacht van zondag 14 op maandag 15 januari 2024 overleden. Hans is jarenlang een niet weg te denken actieve vrijwilliger geweest bij MHC Forescate. Hij was van een bijzonder soort met een enorme drive die je vandaag de dag nog maar zelden ziet. Hij was met grote regelmaat op de club te vinden waar hij zich zo thuis voelde. Bijzonder was zijn inzet voor de stichting EKAA bij het realiseren van onze kunstgrasvelden 2 en 3, in samenwerking met de gemeente Voorschoten. In 1989 vond de opening plaats van deze kunstgrasvelden.

Op 30 juni 1988 werd Hans benoemd tot clubvoorzitter en gedurende twee jaar vervulde hij die functie met verve. Hij was een voorzitter, die niet graag de schijnwerpers zocht, maar wel de touwtjes stevig in handen had en wist wat er speelde binnen de vereniging. Was het echt nodig, dan nam hij zijn verantwoordelijkheid om zaken te regelen en, waar nodig, recht te zetten. Op 2 juli 1990 stopte Hans als voorzitter.

Het sociale leven op de club was voor Hans eigenlijk het belangrijkste onderdeel. Samen met zijn echtgenote Anneke en zijn hockeyende zonen Jan-Geert en Hans-Christiaan (onlangs benoemd als nieuwe voorzitter en daarmee in de voetsporen tredend van zijn vader) heeft hij er jarenlang intens van genoten ook als trouwe supporter langs de lijn bij zijn kinderen en kleinkinderen. Hij was ook gemakkelijk in de omgang met anderen, was duidelijk, eerlijk, recht door zee en van het ‘afspraak-is-afspraak’-principe.

De laatste jaren kwam Hans aanzienlijk minder vaak op de vereniging, grotendeels omwille van gezondheidsredenen. Bij bijzondere gelegenheden was hij nog altijd een vaste waarde en dat voelde voor iedereen vertrouwd. De familie Vink blijft via de (klein)kinderen en schoondochters van Hans en Anneke nauw betrokken bij MHC Forescate en dat is een grote troost.

Ondanks het besef dat wij Hans als mooi mens en betrokken clubman zullen missen, blijft de plezierige en onuitwisbare herinnering aan onze oud-voorzitter voortleven. Dat vergoedt veel en zal ons altijd bij blijven.

Hans werd 84 jaar oud (24 augustus 1939 - 15 januari 2024).

Wij wensen de familie veel sterkte toe bij het verwerken van dit verlies.

Bestuur MHC Forescate,

Tekst: Aad Bol en Jelle Raap

-----------------------------------------------------------------------------------------------
Het afscheid vindt plaats in besloten kring op de begraafplaats Rosenburgh te Voorschoten.

Bijlage: rouwadvertentieHansVinkVoorschotenseKrant.pdf