Forescate MO16-2 kroont zich tot zaalhockeykampioen

Het zaalhockeyseizoen bereikte zijn hoogtepunt met de glorieuze triomf van Forescate MO16-2, die zichzelf al drie wedstrijden voor het einde van de competitie kampioenen konden noemen. De dames sloten het zaalseizoen uiteindelijk af met een indrukwekkende reeks van 11 overwinningen en slechts 1 kleine nederlaag. Het team liet zien dat ze niet alleen over talenten beschikken, maar ook over een stevige vastberadenheid, teamgeest en koelbloedigheid.

Vanaf het begin van het seizoen was het duidelijk dat Forescate MO16-2 vastbesloten was om hun stempel te drukken op het zaalhockeyveld. De coach houdt van zaalhockey en dan vooral van het tactische spelletje dat gespeeld kan worden. Hij heeft het team toegewijd leren schaken op het veld. Het team bracht de trainingen tijdens de wedstrijden magistraal in praktijk en wist zo de tegenstanders steeds het nakijken te geven. Het harde werken op het veld en de bereidheid om elkaar te ondersteunen waren duidelijk zichtbaar op en naast het veld. Deze teamspirit resulteerde in zinderende wedstrijden en een vroeg kampioenschap.

De ongelooflijke consistentie van het spel en spelersinzet was ongetwijfeld het meest opmerkelijke aan dit zaalseizoen. Met 10 opeenvolgende overwinningen toonden ze een hoog niveau van vastberadenheid en discipline. Ook tijdens de kampioenswedstrijd deed het team precies wat ze moesten doen en sleepten ze strak de overwinning binnen. Hoewel één nederlaag het perfecte record onderbrak, liet het team zich hierdoor niet uit het veld slaan. Ze herpakten zich en maakten ook de laatste wedstrijd tot een succes.

De kracht van Forescate MO16-2 lag niet alleen in de individuele vaardigheden, maar ook in het vermogen om als een team te functioneren. Elk lid van het team speelde een cruciale rol in het behalen van het kampioenschap, van de doelverdediger tot de aanvallers.

Namens de staf, ouders en de supporters feliciteren we MO16-2 met de prachtige prestatie en kijken we uit naar de aankomende veldcompetitie.