MHC Forescate MO12-4 – MHC Zoetermeer

Afgelopen zaterdag, 20-04-2024, speelden de meiden van Forescate MO12-4 een belangrijke thuis wedstrijd tegen de nog onverslagen leider van de competitie, Zoetermeer MO12-7. Onze Voorschotense meiden staan op de 4e plek en begonnen daardoor als "underdog” aan deze confrontatie.

Reden tot "all hands on deck” voor de coaches om met een sterke opstelling onder Zoetermeerse druk uit te kunnen spelen en eigen kansen te creëren. Forescate was met het volledig team van 15 meiden vertegenwoordigd, met 1 keeper, 10 veldspelers en 4 wissels op de bank. In de vroege ochtend klonk het startsignaal, vooraf gegaan door de gebruikelijke yel:

"Wat gaan we doen? WINNEN! Wat gaan we doen? WINNEN! Wat gaan we doen? WINNEN!”

Forescate begon sterk aan het eerste kwart. De verdediging bestaande uit Lizemijn (keep), Djailey, Demi, Julia en Olivia R. sloot direct aan bij het dynamische middenveld waar Jolie, Annabel, Florine, Olivia van G. en Jolien de bal mooi rond lieten gaan en elkaar goed vonden zodat de tegenstander direct onder druk werd gezet. Door de samenwerking tussen de achter en midden linie kwam de bal in de cirkel van de tegenstander waardoor de aanvallers vertegenwoordigd door Madee, Caroline, Mia en Emma er via Lisa de verdiende 1-0 op het scorebord zetten!

Na de eerste korte rust bleef het uiterst spannend. Met kansen over en weer was het deze keer Zoetermeer die een goal kon bijtekenen, de gelijkmaker. Forescate had alle kans om weer op voorsprong te komen doordat er na het rustsignaal er nog 3 keer een strafcorner werd uitgespeeld met alle blauwe veldspelers op de rand cirkel. De bal ging er helaas niet in.

De start van het derde kwart verliep gunstig voor Zoetermeer. De 1-2 lag er al snel in. Met veel kansen, waaronder een uithaal op de lat, zat er meer in voor de Zoetermeerders. Forescate bleef kalm en strijdvaardig. Niet voor niets, want onder luid gejuich van alle toeschouwers belandde de bal weer in het goal van de tegenstander, 2-2!

Na nog veel spannende momenten in het laatste kwart bleef de eindstand onbeslist, wat voor de blauwen toch als winst voelde! Vol met energie kijken we uit naar het laatste deel van het seizoen.

Foto: Derk Mulder