Verslag hockeytoernooi HBS Bloemendaal 20 mei 2024

Namens Forescate had de JO14-3 (2e klasse) zich ingeschreven voor een pinkstertoernooi, georganiseerd in het prachtige lommerrijke Bloemendaal. Hoewel aangeprijsd als een breedtetoernooi, bleken een aantal topteams dit toernooi een goed idee te vinden zodat onze JO14-3 zich vooraf wat ‘overklast’ voelden.

Dat ‘overklast’ voelen bleek ook wel tijdens het toernooi, alhoewel de eerste wedstrijd tegen Spandersbosch (Subtop) nog redelijk ging met 0-2 verlies. Daarna werd zelfs gelijk gespeeld tegen HBS JO14-2 (Subtop, met de meeste kansen voor Forescate! Waar het in Voorschoten flink regende, bleef de zon fijn schijnen in Bloemendaal, hetgeen voor de toeschouwers en jongens en meisjes natuurlijk erg prettig was. Eerlijk is eerlijk, de jongens kregen daarna een lesje hockey van Laren 1 (IDC) en vervolgens van AMHC FIT (Superklasse), maar de jongens van Laren 1 zouden zelf wel een lesje in goed gedrag kunnen krijgen in plaats van het hautaine gedrag dat zij vertoonden (met een BN’er als coach maar dat terzijde). Forescate JO14-3 bleef echter onverstoorbaar; het niveauverschil was groot, maar ze lieten zich niet kennen.

Bloemendaal had ook nog miniwedstrijden op het miniveld georganiseerd, met het principe van na een goal speel je als scorend team met een man minder hetgeen goed is voor de ontwikkeling voor beide ploegen. Tevens hadden ze een strafbalcompetitie georganiseerd; eerst werd binnen het team uitgemaakt wie dat het beste kon, de winnaar zou met de winnaar van ieder team strijden om een prijs. Binnen de JO14-3 bleven na wat rondes Matthijs en Pim over, waarna Pim consistent bleef met strafballen erin slaan en door mocht naar de finale.

Vervolgens stonden er nog twee wedstrijden op het programma, wat na 2 flinke verliespartijen natuurlijk best pittig was. Forescate ontving de les van HBS 1 (IDC) zonder te morren en het moet gezegd die jongens van HBS 1 kunnen mooi en effectief spelen. Als laatste wedstrijd speelden ze tegen Noordwijk C1 (eerste klasse) en hoewel Noordwijk zelf dacht dat ze dat even gingen regelen, besloot JO14-3 nog eenmaal ervoor te gaan en wonnen ze dik verdiend met 2-0 van Noordwijk C1. De samenwerking en samenhorigheid binnen de JO14-3 verdient echt een pluim!

Nadien werden de strafballen nog genomen en kon iedereen genieten van een prima BBQ! Goed georganiseerd toernooi en veel geluk gehad met het weer, een volgende keer wellicht niet inschrijven op een toernooi met topteams maar de jongens kunnen trots op zichzelf en elkaar zijn!

JO14-3

Foto is van de organisatie