Mark de Kock, VRIJWILLIG-CENTRAAL
In deze rubriek wordt regelmatig een vrijwilliger voorgesteld zodat de mensen achter Forescate beter bekend worden en om hen op deze manier eens uit de schaduw te halen en in een welverdiend zonnetje te zetten. De eerste twee weken staat het artikel op de voorpagina, daarna blijven de artikelen terug te lezen onder 'Vrijwilligers' van het keuzemenu.

Dit keer is de beurt aan Mark de Kock. Deze stoere familieman loopt bijna al zijn hele leven bij Forescate rond. In de zomer vind je hem achter de BBQ en in de winter aan de origamie.

Hallo, ik ben Mark, één van de vrijwilligers van MHC Forescate.

Ik ben als klein C-tje bij Forescate gekomen. C was toen het laagst, ik moest zelfs nog een jaar extra op judo blijven voor ik kon gaan hockeyen.

Ik was de enige in onze familie die ging hockeyen. Uiteindelijk zijn we allemaal met het Forescate-virus besmet.

Veel gehockeyd. Nooit erg hoog maar vooral gezellig. In ’87 heb ik mijn knie verdraaid en toen was het over met actief spelen.
Wel nog een paar jaar blijven hangen maar ten slotte weggegaan. Begin 2000 – toen mijn kinderen gingen spelen – weer terug gekomen.

Wat ik leuk vindt aan Forescate is – en dat begint langzaam aan weer terug te komen – dat we een familieclub zijn. Zorg dat iedereen het naar zijn zin heeft en dat het gezellig is.

Dat is ook de reden waarom je je in moet zetten voor een vereniging. Helaas is een club niet te besturen met alleen betaalde krachten tenzij je "golf contributies” wil gaan betalen. Dus iedereen is nodig. Ik begrijp ouders niet die contributie betalen en verder bij alles steeds roepen "dat kan ik niet” Dan moeten ze zeggen "dat wil ik niet”

Er is zo veel te doen op de club dat "kan ik niet” niet bestaat.

Het is er altijd gezellig – nou dan kan je net zo goed ook iets doen.

Was getekend, Mark de Kock.

Het favorietenlijstje van Mark:

Lievelingseten:          spare-ribs / BBQ

Favoriete muziek:      stevige rock