Zaalhockey nadert
Het zaalhockey komt eraan en na 3 november wordt de definitieve poule-indeling door het district Zuid-Holland bekend gemaakt.
Alle jeugdteams, uitgezonderd Fjes en 1e jrs E en BSN, spelen zaalhockey. 98 procent van alle jeugd van Zuid-Holland speelt zaalhockey, enkele clubs spelen niet op zondag en maken daarop een uitzondering.

COMPETITIE
De indeling van de zaal is gebaseerd op de stand van de voorcompetitie en op geografie, zodat je niet steeds naar Voorne moet rijden voor een zaalwedstrijdje. Er wordt in de zaal gespeeld 6 tegen 6 (de senioren spelen voor het eerst dit seizoen 5 tegen 5).
Bij de kaderteams is een team toegevoegd te weten een combinatie team. MC1, MC2 en MC12 zijn 3 teams die bestaan uit meiden van MC1, MC2 en een gecombineerde groep. Zo'n combinatieteam wordt gemaakt bij de MA-lijn, MB-lijn, MC-lijn en MD-lijn.
Ook JB, JC en JD krijgen te maken met zo'n extra team. Dit doen we op Forescate voor het eerst dit seizoen, andere clubs doen dit al enige tijd. We zullen dit evalueren na afloop van het zaalseizoen. De coördinatie van deze indelingen ligt bij commissie kaderteams.

TRAINING
Voor onze 2e jrs E en 1e jrs D spelers hebben we de Krimwijkzaal (OBS de VOS) gehuurd waar we een paar keer kunnen oefenen in de zaal. Er zijn geen officiele balken, maar de technieken zoals aannemen, pushen en drijven kunnen we zeker trainen daar. Deze teams hebben niet of nauwelijks ervaring in de zaal en kunnen deze kennismaking goed gebruiken.
De overige teams trainen buiten met balken om het tactische aspect van zaalhockey na te bootsen.
Zij trainen 1 x in de week ipv de gebruikelijke 2 x in de week. Het schema van 1 x trainen heet het balkenschema en gaat maandag 2 december in. Dit schema wordt in november gepubliceerd op de site. Na de krokusvakantie gaan we weer 2 x in de week trainen en terug naar het 'normale' trainingsschema.
De kader- en opleidingsteam (en combinatie team) trainen in de zaal de Vliethorst een aantal keer om zich voor te bereiden en trainen daarnaast nog buiten.

De zaalhockeycommissie o.a. bestaande uit Bas Seelen, Paul ten Have en ondergetekende zullen de inhoud van de trainingen samen stellen en ondersteuning bieden tijdens de coach-avond over tactieken en technieken in de zaal.

Na het weekend worden de trainingsschema's op de site gepubliceerd zowel voor de Krimwijkzaal als de Vliethorst, dus houd de site in de gaten!

Namens de zaalhockeycommissie,

Esther Swen