Heren 1- K.H.C. Strawberries H1 : 1 - 2

Wedstrijdverslag: Forescate - Strawberries 1-2

27 september was zo’n dag die alles in zich had om een heerlijke hockeyzondag te worden op Forescate: prachtige weersomstandigheden, thuiswedstrijden voor Dames 1 en Heren 1, en aansluitend het eerste T-Dansant van het seizoen.

Nadat Heren 2 (11-2), Dames A (15-0) en Dames 3 (3-1) al het goede voorbeeld gaven, drong rond 14:10 ook het gejuich van het publiek door tot in de kleedkamer 2, als teken dat Dames 1 de eerste overwinning van het seizoen had behaald (2-0). In die kleedkamer maakte de selectie van Heren 1 zich op voor het treffen met de Strawberries. Deze promovendus had de eerste twee wedstrijden met kleine cijfers verloren, en het lag daarom in de lijn der verwachting dat de bezoekers tot op het bot gemotiveerd waren afgereisd naar Voorschoten.

Na de voorbespreking van Willem volgden motiverende woorden van Johnno, waarna Heren 1 op het hoofdveld prima aan de wedstrijd begon. Gedurende de eerste helft had Forescate beduidend meer balbezit, veel controle over het spel en de nodige kansen. Het duurde echter enige tijd voordat de score werd geopend. Romano van der Hooft pushte uit een strafcorner hard binnen, 1-0. Aan de andere kant van het veld hadden de Strawberries enkele kansen, waaronder een aantal corners, maar werden daaruit nauwelijks gevaarlijk. Het was daarom enigszins onverwachts dat de stand op slag van rust uit een tip-in gelijk werd getrokken.

Hoewel de ruststand teleurstellend genoemd mocht worden, was het vertoonde spel niet slecht, en vol goede moed werd voor de tweede helft afgeslagen. Na rust kreeg Forescate wederom genoeg kansen, maar wist het uit de verschillende veldkansen en de talloze corners niet te scoren, mede dankzij een aantal goede reddingen van de doelman van de bezoekers en hun solide cornerverdediging. De Strawberries kwamen op hun beurt vaker gevaarlijk in de cirkel van Forescate, en op een soortgelijke manier als voor rust kwamen de gasten halverwege de tweede helft zelfs op voorsprong: een vrije slag werd vlak voor het doel van richting veranderd: 1-2.

Met nog voldoende tijd op de klok ging Forescate op zoek naar de gelijkmaker, maar die bleef uit. Het spel werd onrustiger en voor beide teams vielen enkele gele kaarten waardoor de strafbank vrijwel de gehele slotfase bezet was. Beide teams leken niet blij met het laatste fluitsignaal: de bezoekers omdat het klonk midden in een bijzonder kansrijke aanval, maar zij zullen zich makkelijker over deze teleurstelling hebben gezet dan Forescate, voor wie dit het tweede verlies op rij betekende.

Hoewel het resultaat absoluut teleurstellend genoemd kan worden, zit er nog elke week veel progressie in deze groep. Wij kijken daarom vol vertrouwen uit naar de komende twee (uit)wedstrijden: volgende week reizen wij af naar Haarlem, een week later naar Alphen. Op 18 oktober staat de volgende thuiswedstrijd op het programma, wij ontvangen dan Alliance op sportpark Adegeest.

Wij bedanken middels deze weg graag al het publiek, en wij hopen jullie over 3 weken weer te zien op Forescate. Daarnaast onze felicitaties aan Lucas, die zondag zijn debuut maakte in Heren 1!

Groeten,

Team SKY