Zaalhockey 2009 – 2010: een geslaagd koud seizoen
Het zit er op. Vijfenveertig teams van onze club hebben de afgelopen weken, tussen de warme muren van een sporthal, de zaalcompetitie afgewerkt.

De competitie is dit seizoen vooral beïnvloed door de, voor Nederlandse begrippen, pittige weersomstandigheden. Eén wedstrijddag is zelfs volledig komen te vervallen. Helaas was de bond wat laat met deze mededeling waardoor een aantal teams al onderweg was naar hun arena. Gelukkig kwamen de meeste tegenstanders ook opdagen zodat de betreffende wedstrijden wel gespeeld konden worden.

De deelname van 45 teams vanuit Forescate is een unicum. Nooit eerder speelden zoveel ploegen in de indoorcompetitie. Ondanks het grote aantal deelnemende teams hebben zich geen noemenswaardige problemen voorgedaan. Slechts voor één team is het moeilijk geweest om voldoende spelers op de been te brengen en daarmee alle wedstrijden af te werken. Jammer want dit kost punten en levert boetes op.

Het overgrote deel van alle teams heeft ‘gemiddeld’ gepresteerd en eindigde keurig in het midden van hun poule. We kennen echter ook een aantal uitschieters naar boven. Natuurlijk zijn de meest in het oog springende teams degenen die kampioen zijn geworden.

We feliciteren dan ook - met heel veel plezier –
de kampioenen MB2, MC6 en MD3 en laten niet onvermeld dat de teams Dames 1, JB3, JB12, JC3, MC2 en MC3 op een prachtige tweede plaats zijn geëindigd.

Bovendien hebben onze jongste spelers (de tweedejaars E), van wie geen standen worden bijgehouden op de KNHB-site, prima gespeeld en op een heel prettige wijze kennis gemaakt met zaalhockey.

Tot besluit nog een aantal wetenswaardigheden over het zaalseizoen 2009 – 2010, uitgedrukt in cijfers.

Deelnemende teams: 45

Reguliere competitie (Dames, Heren, jeugd A t/m D): 38

Jongste jeugd (2e jaars E): 7

Kampioenen: 3 (7,89%)

Tweede plaats: 6 (15,79%)

Aantal goals voor (excl. jongste jeugd): 1198

Aantal goals tegen (excl. jongste jeugd): 1363

Team met meeste goals voor: MC4 (68)

Team met meeste goals tegen: JC4 (85)

Meeste coaches: JD1 (5 coaches in 6 wedstrijden)

Meest vergeten wedstrijdformulieren: JA1

Ondanks de veelal witte velden die het trainen tussen balken onmogelijk maakten, kunnen we terugkijken op een geslaagd seizoen. Met evenveel plezier gaan we nu de buitenlucht weer in. En voor wat betreft de zaal: tot volgend seizoen!

Paul van Pelt

Commissaris zaalhockey