VOORBESCHOUWING: Start voorcompetitie Topklasse

Op zaterdag 5 september begint de competitie voor 5 van onze jeugdteams al en dus is het tijd voor de eerste voorbeschouwing van seizoen 2015/2016. De startende teams zijn JA1, JB1, MA1, MB1 en MC1 die allen uitkomen in de Topklasse van de voorcompetitie. We zijn erg benieuwd of de voorbereidingsfase  van ruim 3 weken zal leiden tot mooie prestaties in het openingsweekeinde. De meeste overige teams spelen nog 1x vriendschappelijk voor de competitie officieel start op 12 september. Dames 1 speelt zondag vriendschappelijk bij VVV en Heren 1 heeft een drieluik op eigen veld.

Hoogste jeugdteams

De eindklassering van de voorcompetitie Topklasse (6 speelronden) bepaalt wie er in de reguliere competitie Landelijk speelt, wie Superklasse, Topklasse A of Topklasse B. Vorig seizoen slaagden drie van onze hoogste teams er in om de Superklasse te bereiken en 1 team speelde Topklasse A en dat was voor Forescatebegrippen een uitstekende oogst.
JA1 opent het seizoen met een thuiswedstrijd op veld 1 tegen Alphen om 14.15 uur. Het team van Paul ten Have en Steven Altenburg heeft een intensieve voorbereidingsperiode achter de rug en hopelijk betaalt zich dat zaterdag uit.
JB1 gaat op bezoek bij Klein Zwitserland en ook die wedstrijd wordt om 14.15 uur afgewerkt. JB1 heeft twee succesvolle seizoenen achter de rug en we zijn benieuwd hoe Tim Pont en Bart Lagerberg met hun mannen van start gaan.

Bij de meisjes neemt MA1 het op tegen Alecto MA1 en dat duel wordt gespeeld in Leiderdorp. Voor trainer/coaches Derek de Leeuw en Lars Knoester een leuke wedstrijd aangezien hij in het verleden actief was voor Alecto. Ook voor MA1 geldt dat de eerste klap een daalder waard is.
MB1 ontvangt om 12.30 uur Dordrecht MB1 en ook Annemieke Stevens is een coach die de laatste jaren veel successen heeft gevierd met dit elftal. Zal het lukken om met een driepunter te beginnen?
Tot slot reist MC1 af naar Zoetermeer om daar tegen de plaatselijke C1 een overwinning uit het vuur te slepen. Anne Waaijer en Quirine Berghuijs zullen dit team komend seizoen begeleiden.

Overig

Dames 1 speelt vriendschappelijk tegen VVV op zondag 6 september en Heren 1 werkt vanaf 13.00 uur op eigen veld een drieluik af tegen Alphen en Deventer. Ons jonge Heren 1 heeft twee geslaagde en gewonnen toernooien achter de rug bij HC AthenA en Dordrecht .  Beide eerste teams starten volgende week met de competitie in de tweede klasse.  Het merendeel van de overige teams speelt eveneens nog een laatste oefenduel voor het competitiegeweld losbarst in het weekeinde van 12 en 13 september.

Ik wens iedereen een sportief en geslaagd hockeyweekeinde toe.

Jelle Raap

Voorzitter MHC Forescate