VOORBESCHOUWING: Thuiswedstrijden Dames 1 en Heren 1

Het eerste hockeyweekeinde na de winterstop is achter de rug en we hebben genoten van fantastisch hockeyweer, waarbij iedereen zichtbaar blij was dat het veldseizoen weer van start ging. In het weekeinde van 19 en 20 maart staan er weer tal van mooie duels op het programma. Dames 1 en Heren 1 spelen zondag 20 maart thuis tegen Alecto en Terriërs en dat zijn de toevallig de koplopers in de tweede klasse. Vervolgens is het tijd voor het eerste T-Dansant van 2016. Ook worden de zaalhockeykampioenen gehuldigd en onze club zet de (top)verkopers van loten voor de Grote Clubactie in het zonnetje.

Jeugd

Een zaterdag is geen hockeyzaterdag als de E- en F-jeugd niet vanaf 09.00 uur het startsein geeft van een lekker hockeyweekeinde. MD2, MD4 en MD6 staan allemaal ingeroosterd voor een wedstrijd op eigen veld en datzelfde voorrecht is weggelegd voor JD3, JD5 en JC2. Ook JB2 fungeert zaterdag als gastheer. MC3, MC5, MC6, MC7 (veld 1) en MC8 zorgen er voor, dat er bij de meisjes C voldoende valt te bekijken op ons complex. Met thuisduels voor MB2 en MB7 is het een categorie hoger een stukje rustiger. MA2, MA4 en MA6 gaan er alles doen om het Voorschotense publiek te vermaken. Om 09.45 uur speelt ons G-team op veld 1 tegen Hudito en een bezoek aan dit buitengewoon enthousiaste en goed presterende team is altijd de moeite waard. Zondagmorgen 20 maart zijn de velden weer gereserveerd voor de Benjamini ’s en de Kabouters en verzorgt H1 wederom een populaire hockeyclinic.

Eerste teams jeugd

2-2-4. Onze hoogste jeugdteams hebben wel eens betere weekends doorgemaakt. Winst was er voor MD1 en JC1, terwijl MA1 en JB1 gelijkspeelden. Zaterdag 19 maart ontvangt MB1 om 12.30 uur Huizen MB1 en normaliter moet dat drie punten kunnen opleveren voor de nummer 3 van Super B. De topper tegen Gooische leverde vorige week een nipte 3-2 nederlaag op, dus MB1 is gebrand op een goed resultaat. MD1 won knap bij Westland en neemt het nu op in eigen huis tegen Rotterdam MD3 om 14.00 uur op veld 1. Op papier heeft MD1 een beter team, maar dat zullen ze wel eerst moeten aantonen zaterdag.

JA1 verloor verrassend bij Noordwijk en dat mag deze ploeg eigenlijk niet overkomen. Victoria JA2 is de volgende opponent en dat duel wordt om 17.00 uur op veld 1 gespeeld. We zijn benieuwd of JA1 zich weet te revancheren. JC1 pakte de draad prima op bij Roomburg en staat nu 3e in de Topklasse. Rotterdam JC2 is middenmoter met slechts twee punten achterstand en komt om 11.00 uur op bezoek in Voorschoten.

Eerste teams senioren

Dames 1 speelt zondag 20 maart de thuiswedstrijd om 12.45 uur tegen Alecto D1, dat dit seizoen slechts 1x verloor en in een pittige titel- en promotierace verwikkeld is met Zoetermeer en Groen Geel. Forescate liep na een desastreuze start van het duel tegen een 6-0 nederlaag op in Etten-Leur en dat was een fikse teleurstelling. Toch zal de formatie van Esther Mieremet zichzelf weer moeten oprichten voor de derby tegen Alecto, maar gelukkig begint dit duel weer gewoon met 0-0. Positief was dat wel dat Anne Waaijer en Lotte van der Pols na lang blessureleed hun competitierentree maakten. Kom zondag 20 maart Dames 1 steunen op Adegeest!

Heel anders dan bij Dames 1 verliep de wedstrijd van Heren 1 bij AthenA. De Amsterdammers hebben liefst 1.800 leden en 40 seniorenteams, maar AthenA H1 bleek toch een maatje te klein voor het team van de nieuwe coach Marja Spreij. Vooral voor rust speelde Forescate ijzersterk en won uiteindelijk ook meer dan verdiend met 1-3. Nog steeds staat Forescate 5e, maar komende zondag kunnen we vanaf 14.45 uur met eigen ogen aanschouwen of onze blauwhemden zich kunnen meten met koploper Terriërs. In Heiloo liep Forescate een half jaar geleden 80% van de wedstrijd achter de feiten aan, maar het spel en de instelling van H1 is half oktober aanmerkelijk beter geworden. Het wordt dus weer spannend, dus zorg dat je erbij bent.

Overige senioren/veteranen

Dames 2 treedt zondag 20 maart aan tegen Alecto/Augustinus en op hetzelfde tijdstip mag ook Dames 3 het opnemen tegen Craeyenhout. Dames B ontmoet om 12.45 uur Victoria, terwijl Veteranen B Asvion om 12.45 uur ontvangt.

En verder….

Na de wedstrijd van Heren 1 kan iedereen weer genieten op een onvervalste T-Dansant. De lotenverkopers van de Grote Clubactie worden in het zonnetje gezet en de Forescate-zaalkampioenen worden gehuldigd. Hoeveel reden moet iemand hebben om zondag op Adegeest aanwezig te zijn?

Ik wens alle Forescateteams een sportief en succesvol weekeinde toe met veel spelplezier en mooie resultaten.

Jelle Raap

Voorzitter MHC Forescate