In het Haagsche

Lief dagboekkie,

Zondag speelden we uit in Den Haag. De tegenstander was Klein Zwitserland. Ondanks dat ons team bestaat uit 19 vriendjes, konden er maar 10 afgelopen zondag spelen. Bernie & Dirk waren op excursie in Lapland, Hiep had een familiepartijtje, Jef had luierdienst, Jouke was met verlof, Wicky was bankieren, en Emile/Fred/Robbie waren geblesseerd.

Twaalf man, redelijk krap vond het merendeel. Duco en Cora moesten daardoor zelfs hevig overleggen wie er in de kantine mocht beginnen. Maurits en Geert vonden 12 man daarentegen wat aan de hoge kant. Destijds in H1 deden ze ’t ook altijd maar met z’n tweeen. Enige punt van discussie bij deze heren was wie er meer views had op Youtube (Maup; https://www.youtube.com/watch?v=5I01JlRSm10) / Geert; https://www.youtube.com/watch?v=SKtijf8Myow (hele film is leuk, maar belangrijk is vanaf 5:05). Overigens is het vermoeden dat op z’n minst 90% van deze views van hun eigen IP-adressen afkomstig zijn.

Goed, dan de wedstrijd zelf. Zoals gebruikelijk duurt het even voordat wij op gang komen. Zondag was dat na een minuut of 15 en een 2-0 achterstand. Het spel was eigenlijk best wel goed, maar coach Paul zei iets van: "als je ‘m zelf niet maakt, dan zul je altijd zien”. Ik denk dat hij onze twee tegendoelpunten bedoelde. Wij maakten daarna wel de 2-1. Heel leuk, omdat Dirk er niet was, mocht ik de strafcorner aangeven. Bouche wist dit, en hij had mij een Haribo-mix beloofd wanneer ik de bal stuiterend zou aangeven. Dit lukte mij – zeer verrassend – erg goed, waardoor Bouche de bal als achterstop kon aannemen en keihard in de lange hoek kon slaan. Niet veel later stonden we iets te aanvallend opgesteld, en kregen we onverwacht de 3-1 om de oren. Dit was ook de ruststand.

De tweede helft gingen we 100% druk spelen. Ik schoof door op ‘t mannetje van Bouche, en hij door naar hun laatste man. Dit had direct effect en kans op kans werd gecreeerd. Een strafcorner van Alrik zorgde voor de 3-2 (zonder stuiteraangeef deze keer). Niet veel later zette Duco een goede spurt in op rechts, en hij gaf de bal keurig voor op onze Geert. Voor hem een koud kunstje, en hij sloeg de bal subtiel over de liggende keeper.

Ondanks de nodige kansen (over en weer), bleef het 3-3. Eigenlijk vond ik dit wel een terechte uitslag. Het was een zeer sportieve wedstrijd, met goede scheidsrechters. Complimenten voor onze inzet en in het bijzonder die van Duco. Hij speelde een zeer goede wedstrijd. In de slotminuut liet hij zelfs nog een glimp van zijn acteertalent zien door een enorme schwalbe uit te voeren inclusief een hoge bijpassende kreet.