Strawberries H1 - Forescate H1

Zondag 3 april, de eerste mooie lentedag van het jaar, een groot deel van Heren 1 stond al vroeg op het veld voor de derde editie van de Heren 1 Hockey School. Deze week was het thema Play Like Messi en dit terwijl die avond ervoor een speciale versie van de El Clàsico was met een eerbetoon aan Johan Cruijff. Na een korte demo was het tijd om te beginnen en dit was een groot succes, mede dankzij het weer. Na een goede en intensieve training was er een grote slotpartij tussen Heren 1 en alle kinderen. Dit was een goede voorbereiding op de belangrijke uitwedstrijd die er op het schema stond voor Heren 1.

Driehuis

Nadat iedereen zich te goed had gedaan aan de professioneel verzorgde lunch (wederom bedankt Knoest), zijn we met z’n allen afgereisd naar Driehuis. Een plek waar menig speler nog nooit was geweest en/of van had gehoord. Wat sommigen van ons wel kenden, was het stadion waarnaast wij onze wedstrijd moest spelen, het stadion van de lokale voetbalclub Telstar. Vandaag zou weer een speciale wedstrijd worden gezien onze huidige coach Marja in het zonnige Valencia zat. Zo konden we dus, net als tegen Purmerend thuis, laten zien hoe we gegroeid zijn in de afgelopen tijd en dat we ook onder deze omstandigheden goed kunnen presteren. Zo nam manager Johnno de honneurs waar langs de lijn en zorgde Steven ‘Tok’ Altenburg voor de voorbespreking en nodige tactische aanwijzingen. Na een goede voorbespreking betraden we het zon overgoten veld van de Strawberries.

Hoog tempo

Na een minuut stilte floten de heer en dame in het geel voor de afslag. Het was duidelijk dat de Strawberries de punten thuis wilden houden want ze begonnen erg scherp aan de wedstrijd. Zo was het voor Forescate een beetje aftasten in de beginfase, maar na een minuut of 10 kregen we grip op de wedstrijd. De bal ging op hoog tempo rond, spelverplaatsingen werden over het gehele veld gespeeld en dit leidde tot enkele kansen. Deze gingen er helaas niet in, net als 2 strafcorners die goed gestopt werden door de keeper van Strawberries. Een derde strafcorner werd gehaald en deze werd hard binnen gepusht door Yannick, 0-1 voor Forescate.

Als el Clàsico

Waar veel teams even van slag zijn na een voor of tegendoelpunt, was dit vandaag ook het geval. De Strawberries waren de eerste 2 minuten na de goal niet scherp en dit resulteerde in werkelijk een wereldaanval van Forescate. Een bekeken scoop van Tim kwam terecht bij Chris, deze nam de bal goed aan en speelde een 1-2 met Derek. Na de bal weer onder controle te hebben, paste Chris de bal op Bart, deze speelde een 1-2 met Tycho en gaf de bal goed voor op de bij de 2e paal inglijdende Knoester, 0-2 voor Forescate. Het was duidelijk dat velen van ons de avond ervoor naar El Clàsico hadden gekeken want zoals eerder aangeven, deze aanval was echt van wereldklasse. Nadat deze 0-2 voorsprong op het bord was gekomen, speelde Forescate de eerste helft volwassen uit en ging met deze stand de rust in.

Zo goed als we de rust ingingen, zo goed kwamen we er ook uit. Binnen 2 minuten haalde Knoester een strafcorner en deze werd hard binnen gepusht door Tim, 0-3. Een mooie middag die niet meer fout kon gaan, toch? Helaas was niets minder waar. Waar we ongeveer 40 minuten van de wedstrijd domineerden, kenden we na de 0-3 een zwakke 10 à 15 minuten. De Strawberries hadden dit door en gingen een versnelling hoger spelen. Forescate werd teruggedrongen op eigen helft en na een scrimmage voor de goal viel helaas de 1-3. Deze treffer zorgde voor vertrouwen bij de thuisploeg en deze ging dan ook alles of niets spelen. Na een strafcorner te hebben versierd aan de rechterkant van het veld, scoorde de thuisploeg de aansluitingstreffer, 2-3 met nog ongeveer een kwartier op de klok.

Weg naar boven

Het was duidelijk dat Forescate orde op zaken moest gaan stellen want anders werd het een hele lastige slotfase. In de 10 minuten die volgden, gebeurde er van alles. De Strawberries zagen 2 voorzetten gestopt worden door de uitstekend keepende Kevin en Forescate had helaas de pech dat een strafcorner hard uiteen spatte op de lat. Ook het weer had zijn tol geëist en spelers van beide kanten zaten er helemaal doorheen. Met nog 2 minuten op de klok wist Tim met een verre scoop Yannick te bereiken op de middenlijn. Deze had een vrij veld voor zich en versnelde richting de goal. Een bal breed op James die vervolgens Knoester wist te bereiken, zorgde voor paniek aan de kant van Strawberries. Knoester wist Yannick te bereiken, die alleen tegen de keeper stond en hij faalde niet, 2-4. Wedstrijd op slot, 3 punten in de tas en veel vreugde aan de kant van Forescate. Terwijl de wedstrijd bijna was afgelopen was het wederom Knoester die een strafcorner wist te versieren. Deze kwam helaas hard op de paal en het eindsignaal klonk. Al met al een verdiende overwinning voor Forescate en de weg naar boven is nu officieel ingeslagen.

Wij willen graag alle supporters bedanken die de lange reis naar Driehuis hebben gemaakt, bedankt voor jullie steun! Daarnaast willen we alle invallers bedanken voor het invallen en het spelen van de goede wedstrijd!

Volgende week spelen wij thuis tegen Haarlem en dan hebben wij de mogelijkheid om de lijn wederom door te zetten. We kunnen jullie steun goed gebruiken en hopen jullie daarom volgende week weer langs de lijn te zien!

Team skY