Een geboren talent

Lief dagboekkie,

Hier ben ik weer. Gisteren weer lekker over het veld gedarteld. Maar voordat ik hierover begin, eerst nog iets anders, donderdag was er een selectietraining. Jef had namelijk een nieuw teamlid aangedragen. Captain Djo en coach Paul hadden drie afgevaardigden uit het team geselecteerd om het nieuwe potentieel te bekijken. Samen met Allie en Maup mocht ik dat doen. Ik vond het best spannend, aangezien het een speler uit een befaamde hockeyfamilie zou zijn. En niets bleek minder waar, met een geblokte borstkas – net als z’n opa en vader – zag hij er zeer sportief uit. Belangrijk in Heren 2 is dat je veel geluid kan maken om niets, en dat lukte moeiteloos. De manier waarop de fles werd veroverd, belooft ook veel goeds voor de derde helft. Na een kleine ceremonie besloten we over te gaan tot het officiele protocol; nu 10.000 uur oefenen en klaar voor Heren 2. Zie hieronder:

Zondag mocht ik dus weer lekker spelen. Het was heerlijk weer, maar ik was een beetje onrustig. Coach Paul had namelijk gevraagd of ik de voorbespreking kon voorbereiden. Met trillende handjes startte ik m’n spreekbeurt. M’n teamies waren gelukkig heel begripvol en luisterde aandachtig. Zoals je weet dagboek, waren we de afgelopen weken niet zo goed uit de startblokken gekomen. De oorzaak zat m vaak in de omschakeling van aanval naar verdediging. Dit hebben we dus besproken.

Een totaal team was aanwezig, waarbij Fred en Robbie supporters waren. De enige die ontbrak, was Hiep, gelukkig nam z’n vader de honneurs waar vanaf de zijkant.

We begonnen de wedstrijd ditmaal erg goed. We zetten vol druk, waarbij ik als vrije verdediger Bouche (mid-mid) doorstuurde. Deze druk leidde snel tot de 1-0. Een mooie scoop van Allie werd uit de loop direct door Maup het goal ingetikt. Daarnaast speelden wij ook echt goed. Helaas viel uit het niets de 1-1. Dat was een beetje het verhaal van de wedstrijd, Westland was iets effectiever dan dat wij dat waren. De ruststand van 2-2, werd omgebogen naar een 3-5 eindstand (Bouche en Wicky scoorden nog namens ons). Ondanks deze uitslag was het spel wel zeer behoorlijk. Daarnaast was het goed om weer met onze nummer 10 op het veld te staan; Baaten was het niet verleerd.

De derde helft hebben we Heren 1 aangemoedigd, en de scheidsrechters af en toe wat tips toegefluisterd. Dat ging vrij aardig, zeker in combinatie met een snackje en een frisje.

Tot volgende week!