Lief dagboekkie; een fijne zondag

Lief dagboekkie,

Waar was je nou? Ik heb je overal gezocht. Ik denk dat ik je kwijt ben geraakt na een botsing met Vossie. Z’n hoofd was harder dan mijn ribbetjes. Na veel vitamientjes kon ik afgelopen zondag weer spelen. Het was nu Little Burnie die was geblesseerd. Tijdens de opnamens van een van z’n vlogs heeft hij een vinger gebroken en zit nu tot aan z’n elleboog in het gips. Op de scan bij de eerste hulp was de breuk van 0,017mm dan ook heel goed te zien.

Zondag mochten we spelen tegen DSHC. De uitwedstrijd was verloren met 3-2, dus we wilden deze keer heel graag winnen. Tot heel laat, het was zelfs al donker, had ik wedstrijdbespreking gehad met Alrik en Duco ergens in Amsterdam. Duco en Allie moeten als spitsen natuurlijk dicht bij de palen staan. Ik had die nacht gezien, dat ze er in ieder geval erg goed tegen konden leunen. Toen ik ’s ochtends iedereen 1 voor 1 zag binnen druppelen, had ik het idee dat iedereen zich op eenzelfde manier had voorbereid.

Het inspelen ging wel erg goed. We hadden als doel om zoveel mogelijk op elkaars voeten te pushen, en zolang mogelijk de bal bij jezelf te houden, en dat konden wij wel. Grappend en grollend in het rondje voor de wedstrijd, floten de heren van de Veteranen niet veel later af. Dat deden ze kennelijk zo fel dat wij plotseling allemaal scherp waren. Wij speelden zowaar super goed. We gunden elkaar de bal, en bij balverlies knokten we als team. Nadat een paar teamgenootjes van mij nog dachten dat het goal een paar meter was verplaatst, vond Wicky de goal toch op de oude plaats terug. Allie gaf de assist, na een snel genomen vrije slag. Onze huisbankier was niet veel later betrokken bij een strafcorner tegen. Nadat hij de scheids niet kon overtuigen van zijn gelijk middels z’n befaamde rechter hand en z’n ‘ja ehhhh’, besloot Wick de bal weg te beuken. De scheids werd boos op Wicky en voor straf kregen we een strafcorner tegen. Djo steunde Wicky wel lief door de bal uit de hoek te vallen.

Het middenveld met Bush, Frankie Stil en Wick stond super goed, en via hen werden nog een aantal kansen gecreeërd. Uiteindelijk zorgde Allie voor de 2-0, via een mooie push vanaf kopcirkel. Hiermee gingen wij ook de rust in. Iedereen was erg blij, maar we hebben wel elkaar verteld dat we nog 35 minuten alles moesten geven. De 3-0 hing ook in de lucht, maar helaas kwamen onze Delftenaren via een strafcorner op 2-1. Gelukkig bleven we gewoon rustig en goed rondspelen en kwamen we uiteindelijk op 3-1 via wederom Allie, nadat onze Cora de strafcorner had gehaald. Het opgeschoren kapsel zorgde toch net voor dat extra stukje snelheid. Een mooie 3D actie van Wicky via rechts resulteerde nog in de 4-1 van onze Robbie Leefers. De eindstand was overigens 4-2, na een rommel doelpunt.

Ik stapte super blij van ’t veld: samen met m’n vriendjes op de zondag niet alleen gewonnen, maar we knokten ook echt hard. Achterin hebben we heel weinig weggegeven, en ik had ook nog best veel ballen van de tegenstander afgepakt en naar een teamgenoot gespeeld. Cora liet zich naast t veld weer van z’n beste kant zien: hij kwam de Kwekkeboom balletjes zelfs onder de douche langs brengen.

Leuk dat Dames 2 en VetA kwamen aanmoedigen, net als veel pappa’s en mamma’s. Ook complimenten voor de zeer sportieve tegenstander. Volgende week spelen we uit tegen de Leidsche studenten. Zij staan eerste, dus dat wordt wel een moeilijke partij denk ik. Ik laat t je volgende week maandag wel weten. Fijne week!