VOORBESCHOUWING: H1 en D1 sluiten thuis af

Het slotweekeinde van de competitie 2015/2016 wordt afgesloten door de senioren en veteranen. De jongste jeugd komt zaterdag en zondagmorgen nog wel in actie op de jongste jeugd tournooien, maar niet in competitieverband. De BSN teams sluiten zaterdag hun competities ook feestelijk af.
Dames 1 besluit de competitie met een thuiswedstrijd tegen Berkel, terwijl Heren 1 Gouda ontvangt. Na afloop van deze wedstrijden wordt formeel het contract met onze kunstgrasleverancier Polytan getekend.
Daarna is het tijd om om alle kampioenen van het afgelopen seizoen te huldigen.
De zondag word afgesloten, zoals het hoort, met een T-Dansant,

Kampioenen
Hoewel verschillende jeugdteams er nog dichtbij waren, konden we nog 1 kampioen bejubelen, Dit werd Dames A, dat een probleemloze 0-6 zege behaalde bij Craeyenhout en daardoor onbereikbaar werd voor naaste belager KZ. Complimenten Dames A, doelstelling bereikt!

Inmiddels hebben we al een indrukwekkend rijtje met kampioenen opgebouwd die we mogen natuurlijk hier op deze plek, maar vooral ook zondagmiddag mogen feliciteren :

Forescate Dinsdag Dames A
Forescate JC3
Forescate MA5
Forescate MC8
Forescate MA3
Forescate MA4
Forescate G1
Forescate MD2
Forescate DA

Eerste teams jeugd
5-2-1. Onze hoogste jeugdteams scoorden vorige week goed op hun slotdag. Veel ogen waren gericht op MB1 die gedecideerd wonnen bij Huizen en een uiterst knappe prestatie neerzetten door 3e te worden in Super B. Kampioen werd Gooische en Hurley had als nummer 2 uiteindelijk maar 1 punt voorsprong op Forescate. MA1 verdedigde de 3e plek knap in de Topklasse door Zoetermeer van zich af te houden. MC1 werd 4e in de topklasse en wees Roomburg, de nummer 2, met 5-4 terug. MD1 won in Rotterdam en werd 2e in de eerste klasse. JA1 won dik op de slotdag en besloot de Topklassecompetitie als 4e. Hetzelfde resultaat als JC1 dat niet verder kwam dan een gelijkspel in Rotterdam. Winst had plek 2 betekend. JB1 won wel en eindigde achter Berkel als 2e in de subtop. JD1 kende een lastig seizoen in de subtop en verloor ook de laatste wedstrijd.

Eerste elftallen

Het zat er aan te komen. Dames 1 is op stoom geraakt in de tweede klasse en won nu bij Noordwijk. Als zondag de competitie in eigen huis wordt besloten met een zege op Berkel, kan Dames 1 na 4 overwinningen op rij nog 7e worden in de eindklassering. Berkel is 1 van de concurrenten en de eerdere "uitnederlaag" vraagt om revanche. Het wordt tevens de laatste wedstrijd onder leiding van Esther Mieremet, dus nog een goede reden om vanaf 12.45 uur alles te geven.

Heren 1 ontvangt het reeds gedegradeerde Gouda en heeft een bijzonder seizoen achter de rug. Na de degradatie uit de eerste klasse en het stoppen van een aantal routiniers, startte H1 uiterst moeizaam in de competitie met een plek in de onderste regionen. Vijf wedstrijden voor de winterstop begon het te draaien en behaalde de ploeg 4 overwinningen. Nadat Willem Kauffmann in de winterstop met gezondheidsperikelen een stapje terug moest doen, namen Marja Spreij en Hans Verheij het stokje over en dat deden zij uitstekend. Als de wedstrijd tegen Gouda een zege oplevert, is dat de 10e overwinning na de winterstop in 11 duels. Alleen tegen Alliance werd verloren. Een meer dan terechte 3e plek in de tweede klasse is het gevolg en de supporters hebben genoten van, bij vlagen, sprankelend hockey.

Senioren en veteranen
Heren 2, Heren 3, Dames 3 en Veteranen A eindigen allemaal in het linkerrijtje en kunnen tevreden terugkijken op deze competitie. Vooral de Damesteams spelen zondag thuis. Dames 2 om 11.00 uur tegen Ring Pass, Dames 3 om 12.45 uur tegen Leonidas en Dames 4 om 11.00 ! uur tegen Hoeksche Waard.

Ik wens iedereen veel hockeyplezier toe en hoop op zondagmiddag op een bomvol Adegeest bij de laatste wedstrijden van de eerste teams, het tekenen van belangrijke contracten voor de club, het huldigen van alle kampioenen en het sate-Dansant en een heuse poffertjeskraam.

Jelle Raap
Voorzitter MHC Forescate