Teamweekend Dames 1

Zaterdag 13 augustus was het begin van een tof weekend voor dames 1, waar we elkaar zouden leren kennen, sporten en leuke dingen zouden ondernemen.

Het weekend werd op de camping van de vlietlanden gehouden. Zaterdagmiddag werd het veld omgetoverd tot een veld vol gezelligheid met tenten, picknicktafels, partytenten en niet te vergeten, tv’s om de Olympische Spelen te volgen.

Nu kon het weekend echt beginnen en werd er gestart met een lekkere lunch. Deze was geregeld door een groep, genaamd "de lunchgroep”, net zoals er een "borrel groep”, "BBQ groep” en "ontbijtgroep” was.  Tijdens de gezelligheid en het lekkere eten was iedereen bijna vergeten dat er ook nog gesport moest worden deze dag. Dit onder de leiding van Steven, die samen met ons al hardlopend de Vlietlanden zou gaan verkennen.

Met een goede bodem en heerlijk weer kon het lopen van start gaan. In een tocht van ongeveer een uur werd er gewerkt aan het verhogen van de hartslag en het afvoeren van afvalstoffen uit het lichaam, zodat de dag erna er een wedstrijd in optimale vorm gespeeld kon worden. Tijdens dit uur is er gewerkt met afwisseling in soorten loopjes en intervallen wat door het team redelijk goed uitgevoerd kon worden.

Toen we klaar waren met sporten en ons hadden opgefrist in de douche, kon de borrel groep de armen uit de mouw steken. Heerlijke hapjes, chips, en drankjes konden niet missen tijdens het volgen van de dames hockeywedstrijd Nederland- Duitsland op de Olympische spelen. Maar nu was er niet alleen gezelligheid, maar ook een stukje focus dat er bij kwam kijken.

De wedstrijd moest per persoon geanalyseerd worden. Zo waren er opdrachten over het uitverdedigen, aanvallen, uitnemen, keepen, etc. Zo werd er op een productieve manier gekeken naar de wedstrijd zodat er ook een leermoment in dit weekend zat.

Om nog niet genoeg gegeten te hebben deze dag, werd er afsluitend door de ‘BBQ  groep’ een heerlijk avondmaal geregeld. Met een luchtbedpomp werden de BBQ’s aangemaakt en zo kon het avondeten beginnen.  Leuke verhalen en veel interesse maakten dat deze groep elkaar steeds beter leerde kennen en dat iedereen zich op z’n gemak voelde.

Een ding kon deze avond natuurlijk niet missen, je raadt het al ... Het spel Weerwolven. Met de groep, om de fakkels heen, werden er complotten gesmede, leugens verteld maar vooral veel gelachen. Een goed begin, voor een "goede” nachtrust. Tenminste, dat was de bedoeling. ……………

Het was half 2 s ‘nachts en iedereen ging rustig aan tandenpoetsen en in de tent liggen, we hadden immers wel morgen een wedstrijd tegen Pijnacker die wij hoe dan ook zouden moeten winnen. Maar na nog geen uur later ging de eerste tent al open. Ja ja, als echte sportliefhebbers kunnen we Ranomi Kromowidjojo en Daphne Schippers natuurlijk niet missen. Toch wil ik er wel graag bij vermelden dat bijna iedereen heel braaf een wekker had gezet, maar dit zeker niet nodig was. Het feestje bij de buren en een aantal feestgangers op de camping zorgden ervoor dat iedereen op tijd wakker was of naja nog geen oog dicht had gedaan.

Een frisse morgen, een nieuw begin! Tijd voor een ochtendduik/ douche en voor een heerlijk ontbijt. Een stevig ontbijt wat belangrijk is voor deze dag, want op deze dag werd de eerste oefenwedstrijd gespeeld. Dit vond plaats op de club Pijnacker om 12:45. Na het eten werden de tenten opgeruimd en iedereen stoomde zich klaar om te stralen voor de wedstrijd.

Eenmaal aangekomen op Pijnacker was het zo warm dat er nog lekker even gerelaxt kon worden in de zon, maar daarna ging het toch echt beginnen. Een wedstrijd van 4x 20 minuten zorgde voor uitputting, samenwerking, wilskracht en kennismaking op het veld met elkaar, dat uiteindelijk eindigde in een 2-2.

Vanaf hier is het weekend afgelopen. Er is genoten, er was veel gezelligheid, er is kennis gemaakt, er zijn nieuwe banden gesloten en er is gewerkt. Dit allemaal te danken aan het leuke dames team en natuurlijk de coach Hans, Frank en looptrainer Steven.

Dames 1.jpg