VOORBESCHOUWING: Een bijzonder weekeinde

Voor MHC Forescate staat er een bijzonder weekeinde voor de deur. Zondag 25 september vindt na de thuiswedstrijd van Heren 1 om 16.00 uur de formele opening plaats (met enkele speciale gasten) van onze 3 vernieuwde hockeyvelden. Naast de opening is er een hockeyclinic voor de jeugd waar heel enthousiast op ingeschreven is. Verder wordt de muziek verzorgd door een DJ en is er een Thé Dansant. Ter afsluiting kan er, met voorinschrijving, worden deelgenomen aan het clubeten. Als gevolg van deze festiviteiten beginnen de thuiswedstrijden van Dames 1 en Heren 1 tegen HDS een half uur vroeger (12.15 uur en 14.15 uur).

Jeugd

Het weekeinde start uiteraard met de verrichtingen van de E- en F-jeugd vanaf 09.00 uur. Bij de D-meisjes is MD6 de thuisspelende ploeg. Eén categorie hoger zijn MC2, MC4, MC6 en DC7 de eerstgenoemde teams op het wedstrijdformulier. MB2, MB6 en MB7 hebben ook het thuisvoordeel en MB5 spelen zelfs op het RIO-veld. MA3 en MA4 willen ook graag het Voorschotense publiek vermaken. JD2 komt in actie op het RIO-veld en ook JD3 en JD4 hockeyen op eigen terrein. JC3, JB2, JA2 en JA3 fungeren als gastheer voor hun tegenstanders. Onze G-hockeyers spelen in Rotterdam tegen Leonidas. Zondagmorgen is het weer genieten bij de allerkleinsten, namelijk de Kabouters en Benjamini ‘s.

Eerste teams jeugd

5-2-1. De beide A1, B1 ’s en JC1 trokken aan het langste eind, MD1 en JD1 speelden gelijk en alleen MC1 liep tegen een nederlaag aan. Dit betekent na twee wedstrijdronden in de voorcompetitie dat de A1, B1 (meisjes en jongens) en JC1 zonder puntverlies bovenaan staan. MB1 ontvangt om 14.15 uur Rotterdam MB3 op het RIO-veld en de gasten zouden eigenlijk geen serieus probleem mogen vormen. MD1 neemt het ook op tegen Rotterdam, maar dan de D2. MD1 zit in een pittige poule, maar wellicht dat het gelijkspel tegen Spijkenisse nu gevolgd wordt door een zege. JB1 treft om 16.00 uur Westland en die ploeg is nog puntloos maar een geduchte en fysieke tegenstander in deze poule. JB1 deed zaterdag uitstekende zaken door het sterke Zoetermeer JB1 zaterdag met 2-1 te kloppen. Om 10.45 uur is het de beurt aan JD1, dat het opneemt tegen Alphen JD1. Tegen Berkel glipte JD1 een 3-1 voorsprong door de vingers en dat was zonde. JA1 speelt de uitwedstrijd bij de grote concurrent in deze poule, Leonidas JA1. Beide formaties hebben 6 punten na twee duels.

Eerste teams senioren

Dames 1 ontvangt om 12.15 uur HDS Dames 1. Afgelopen zaterdag boekte Dames 1 haar eerste seizoenzege op Berkel en Rodenrijs en die zege was verdiend. Vier punten is tot dusver de buit en daardoor is de start beter dan die van HDS, want de ploeg uit Loosduinen heeft twee nederlagen geleden. Het zou prettig zijn als de formatie van Hans Verheij de drie punten in Voorschoten houden, want dan blijft het keurig bovenin meedraaien. Hopelijk weten de fans van onze dames de weg naar Adegeest op tijd te vinden.

HDS is ook de tegenstander van Heren 1. Na het gelijkspel bij Barendrecht en de zege op Pijnacker heeft HDS een punt meer dan onze blauwhemden. Forescate leed zondag een verrassende nederlaag bij Rijswijk, waarbij vooral de eerste helft ondermaats was. Dat leidde tot een 3-0 achterstand. In de tweede helft volgde herstel, maar de 4-2 nederlaag (doelpunten Yannick vd Haas en Max Cortenbach) was niet meer te vermijden. Een collectieve offday kan een keer gebeuren, maar Forescate kan veel beter dan het in Rijswijk voor de dag kwam. Het seizoen duurt 22 duels en dan kan een uitglijder altijd gebeuren. Let op het aanvangstijdstip: 14.15 uur!

Senioren en veteranen

Het wordt zondag vooral in de middag heel druk bij Forescate, mede vanwege de clinics en de opening. Dames 2 hockeyt, evenals D1 en H1, tegen HDS en doet dat om 10.30 uur. Dames 4 ontvangt om 14.00 uur Schiedam. H2 treedt om 12.15 uur aan tegen Klein Zwitserland H3, terwijl Veteranen A om 10.30 uur het Amsterdamse Pinoké als opponent treft.

Ik hoop op mooie sportieve resultaten en een prachtige officiële opening.

Jelle Raap