MHC Forescate MC1 zaalkampioen

Afgelopen zondag is MHC Forescate meisjes C1 in het bijzijn van een grote groep supporters zaalkampioen geworden.

Eerder in de ochtend won directe concurrent Noordwijk MC1 met aanzienlijke cijfers waardoor een verliespartij het kampioenschap in gevaar zou brengen. De meiden moesten dus 4 van de 6 wedstrijdpunten halen om het kampioenschap veilig te stellen.

De eerste wedstrijd trad MHC Forescate aan tegen Voorhout MC1, tevens een tegenstander in de veldcompetitie. De eerdere wedstrijd tussen de teams was nogal fysiek, waardoor de arbitrage er nu extra strak in zat. De meiden waren weliswaar fel, maar maakten nog regelmatig technische overtredingen zodat het lang 0-0 bleef. Halverwege de wedstrijd werd de bal door Maxime op strijdlust de cirkel mee ingenomen, voor de goal gebracht en door Emma langs de keeper getikt. Het doelpunt bracht enigszins rust, maar Voorhout ging daarna nog feller de duels in. Tot het laatste moment hebben de meiden moeten vechten voor de winst. De ontlading was dan ook groot toen het eindsignaal klonk.

Voor de laatste zaalwedstrijd traden onze meiden aan tegen LOHC MC3. Op papier een makkelijke tegenstander, maar de spanning was om te snijden, want verliezen was geen optie. Hoewel keepster Jessy de eerste vijf minuten van deze wedstrijd weer scherpte moest komen, veranderde alles nadat MHC Forescate de eerste goals maakte. De spanning gleed weg, de combinaties werden dynamischer en het ene na het andere goal werd gemaakt. Met nog 10 seconden op het scoreboard begonnen de speelsters op de bank en de supporters samen hardop af te tellen. Met een 6-0 stand klonk het eindsignaal. Vreugde en trots bij de speelsters die welverdiend na afloop medailles, bloemen en taart in ontvangst mochten nemen. Anna, Evi, Juliette, Maxime, Judith, Jessy, Jasmine, Michelle, Aimee, Merel, Marloes, Danique, Iris, Emma jullie zijn daadwerkelijk toppers!

Namens jullie begeleidingsteam Martijn (manager), Guus (ass. coach) en Michelle (coach) van harte gefeliciteerd met het zaalkampioenschap!