Forescate H1 speelt 3e bekerronde op vrijdag 3 maart

Forescate H1 komt voor de eerste maal in 2017 in een officieel duel in actie en wel in het bekertoernooi. De derde ronde van de Silver Cup wordt namelijk gespeeld op vrijdagavond 3 maarten Forescate ontvangt eersteklasser USHC H1 uit Utrecht om 20.30 uur.

HC De IJssel

Iedereen zal zich de vorige bekerronde nog kunnen heugen toen Forescate en HC De IJssel voor ca. 500 toeschouwers speelden op veld 4 van Forescate, omdat de velden 1, 2 en 3 vanwege de vorst niet bespeelbaar waren. In een schitterende ambiance (incl. gezang en vuurwerk) schakelde Forescate deze opponent uit door met 2-1 te winnen.

USHC

Met USHC H1 komt de volgende tegenstander naar Voorschoten in de derde ronde van de Silver Cup. De Utrechtse Studenten Hockey Club doet het uitstekend in de eerste klasse dit seizoen en staat op een met Ede gedeelde eerste plaats. In de zaal zijn ze dit seizoen zelfs naar de hoofdklasse gepromoveerd.

Forescate is koploper in de tweede klasse en dus lijken de Utrechtenaren favoriet, maar in de beker is niets zeker. Iedere wedstrijd in het bekertoernooi is een competitie op zich, er is geen herkansing, en alle wedstrijden in de bekercompetitie moeten een winnaar krijgen, desnoods door een shoot-out spektakel.
Onze blauwhemden hebben onder leiding van coach Rutger den Hartog al een handvol vriendschappelijke duels gespeeld in voorbereiding op de tweede competitiehelft. Uiteraard zal deze wedstrijd om 20.30 uur op ons RIO-hoofdveld plaatsvinden en Forescate rekent weer op een grote opkomst van onze eigen aanhang, want de Utrechtse studenten zullen ook in dit opzicht voor de nodige sfeer zorgen naast het veld.

Silver Cup Bekertoernooi

De KNHB is dit seizoen gestart met dit bekertoernooi voor teams uit de eerste t/m de vierde klasse. Er wordt gespeeld volgens het zogenaamde "knock-outsysteem’. Dit betekent dat de winnaar doorgaat naar de volgende ronde en de verliezer is uitgeschakeld. Als na 2x35 minuten de stand gelijk is, moeten shootouts de beslissing brengen. De winnaar van het duel tussen Forescate en USHC speelt op 24 maart in de 4e ronde tegen de winnaar van de wedstrijd Prinsenbeek-Hudito.

Forescate H1 hervat de normale competitie op zondag 12 maart als het op bezoek gaat bij HC Alphen H1.