Ommoord Forescate niet goed gezind

Forescate speelde een belangrijke uitwedstrijd tegen Ommoord. Met één punt achterstand op de nummer twee was het zaak dat de Voorschotenaren deze wedstrijd zouden winnen.

De blauwhemden gingen, op deze warme zondag, vlammend van start. Met een overtuigende hoge druk werden zij direct gevaarlijk. Een goed onderschepte bal op het middenveld, kwam uiteindelijk terecht bij Lars Knoester die de eerste corner van de wedstrijd wist te halen. Tim Pont mocht aanleggen en deed dat met overtuiging en scoorde de 0-1. Een goed begin dus voor de ploeg van coach Rutger den Hartog. Na de goal probeerde Forescate door te drukken en kwam het nog een aantal maal gevaarlijk in de cirkel. De grootste kans was voor Steven Altenburg die na een tip-in van Lars Knoester de bal kreeg in de rebound. Hij kreeg de bal niet langs de Ommoordse goal, waardoor de stand 0-1 bleef.

Forescate zakte na de furieuze start wat meer in en dat gaf de thuisploeg de kans om de bal wat meer rond te spelen. Echt gevaarlijk werden zij daaruit overigens. Waar Forescate wat meer speelde op de snelle tegenaanval, kwamen de gevaarlijke momenten vooral uit snel genomen vrije slagen. Uit één zo’n moment haalden zij een strafcorner die strak werd binnen gepusht 1-1.

Met die stand gingen beide elftallen rusten, en dus was er in de tweede helft nog van alles mogelijk. Het wedstrijdbeeld van de tweede helft leek erg op dat van de eerste helft. Ommoord speelde veel op eigen helft en kwam nauwelijks in de vijandelijke cirkel. Forescate had het veldoverwicht, maar wist dat niet goed genoeg om te zetten in kansen en doelpunten. Beide teams kregen slechts één strafcorner. Kevin Segeren keerde de sleeppush van Ommoord uitstekend, de corner van Forescate werd slecht aangegeven en de daaropvolgende variant werd niet gevaarlijk.

Forescate miste nog een aantal kansen, waaronder een één-op-één van aanvoerder Yannick van der Haas, na een lange bal van Tim Pont. En zoals vaker in de sport gebeurde het onvermijdelijke. Een lange klap vanuit de Ommoordse defensie kon niet goed worden net niet goed gestopt door, de verder uitstekend spelen Olaf Neve, waardoor een aanvaller alleen richting keeper Segeren kon. Deze bleef kalm en speelde de bal onder hem door, waardoor hij de 2-1 op het scorebord zetten. Een forse tegenvaller dus, die Forescate ook in het restant van de wedstrijd niet meer goed kon maken.

Ook wat betreft de stand was het dus geen goede middag voor de Voorschotenaren. Ommoord op plaats twee en staat dus op een promotieplaats. Het verschil met Forescate bedraagt nu vier punten, met nog zes wedstrijden te spelen.

Ommoord H1 – Forescate H1 2-1 (0-1 Pont, 1-1 Ommoord, 2-1 Ommoord)

Kijk verder op:www.hockeydenhaagleiden.nl

Dames 1

Dames 1 had tegen hekkensluiter Ommoordse MHC een volledige offday. De formatie van Hans Verheij heeft het de laatste weken toch al niet, maar zakte diep door de ondergrens tegen Ommoord. Forescate stond bij de winterstop op een knappe derde positie, maar is in een vrije val beland en staat nu 6e. De thuisclub behaalde slechts één punt dit seizoen en vond de 0-0 ruststand al reden voor een feestje. Een echte treffer is de gehele wedstrijd niet gevallen, maar in de tweede helft werd een bal die op geen stukken na de Voorschotense doellijn was gepasseerd tot doelpunt gepromoveerd door de clubscheidsrechters. Het paste allemaal in deze wedstrijd die weinig met hockey te maken had. De thuisclub liep polonaise na de 1-0 zege en Forescate droop af, zich realiserend dat er snel iets ten positieve moet veranderen.

Foto's Ad de Gruiter