Echte kampioenen spelen op de dag na Koningsdag
Terwijl Voorschoten haar roes van Koningsdag aan het uitslapen was, moesten de mannen van Forescate JF3 aantreden voor een hockeywedstrijd op het scherpst van de snede. Cartouche kwam op bezoek. Nadat het clubhuis open was gemaakt door Ad, de pionnen uit waren gezet en de bezoekers van koffie waren voorzien, kon de wedstrijd starten. Toneel was hoofdveld, voorzien van 20 bloedfanatieke ouders en een licht zonnetje, die zich af en toe liet zien.

JF3 knalde uit de startblokken met een snelle goal van Tijn, 1-0. Forescate volgde dit op met een hele snelle 2-0 door Tijs. En vanaf dat moment kwam het goed hockeyende Cartouche ook uit de startblokken: 2-1. Maar de JF3 toonde veerkracht en na een mooie combinatie knalde Chris de 3-1 erin. Met de rust in zicht werd de druk groter en voerde Cartouche de druk flink op met een spervuur aan kansen, gevolgd door de 3-2. Maar de mannen hielden dankzij een uitstekend keepende Timo en het driemansblok: Sam, Rogier en Joep, stand en konden genieten van een appeltje met wat water.

Na een tactische reorganisatie kwam Cartouche sterk de rust uit. De 3-3, 3-4 en 3-5 volgden elkaar snel op. Forescate mistte helaas de scherpte in de afronding. Valin hield de energie er goed in en daaruit volgde eindelijk de 4-5 door Chris. Het werd een race tegen de klok op zoek naar de gelijkmaker. Maar die viel helaas niet meer. Eindstand 4-5.

Waar de JF3 de afgelopen weken een aantal flinke overwinningen had geboekt, was dit eigenlijk een hele leuke en leerzame wedstrijd tegen een zware tegenstander. De mannen hebben keihard gewerkt, maar helaas verloren. Hoofd omhoog en op naar de volgende wedstrijd!