Bewogen hockeyweekeinde voor de boeg !!!

Er staat de Forescatehockeyers dit weekeinde een spannend en gezellig weekeinde te wachten.

De jeugd speelt zaterdag de laatste en beslissende wedstrijden, en na afloop van de wedstrijden is er door de club een centrale afsluitende teambarbecue georganiseerd waarvoor zich ruim 150 leden en ouders hebben ingeschreven.

Op zondag 10 juni zijn er thuiswedstrijden van Dames 1 en Heren 1, is er een T-dansant, en is er de feestelijk huldiging van alle kampioensteams.

Er is dit weekeinde zoveel te doen op Forescate dat er bijna geen reden te verzinnen zal zijn om thuis te blijven, daarom hierbij alvast een voorstel voor de invulling van uw weekeinde:

HC Roterdam

aansluitend

T-dansant !

Dames en Heren 1:
Onze Dames 1 staan op dit moment op een 6e plek in hun poule. Omdat de verschillen relatief klein zijn, is een top 4 plek voor de dames zelfs nog haalbaar. De Dames krijgen dit weekeinde eerst om 12.45 op veld 1 de hekkesluiter Dopie op bezoek, een wedstrijd die onze support zeker verdient !

Voor Heren 1 is de competitie al het gehele jaar spannend. Forescate staat op dit moment op de 3e plaats en doet mee voor een promotie naar de 1e klasse. Nummers 1 tot en met 3 plaatsen zich rechtstreeks en via de 4e plek kan promotie worden afgedwongen na play-offs.

Op papier mogen we verwachten dat in de poule van onze mannen de hele top hun wedstrijden dit weekeinde zal winnen, tenzij er een verrassing komt uit Amstelveen. Daar spelen de huidige nummer 4 (Amstelveen) en de huidige nummer 6 (AMVJ) tegen elkaar, clubs die op ongeveer 6 kilometer van elkaar liggen en dus een heuse Amstelveense derby mogen uitvechten. In de spannende Heren 1 competitie van dit jaar kan er immers van alles gebeuren en is er niets voorspelbaar.

Onze mannen liggen goed op koers, maar zullen onze massale steun zondag in hun wedstrijd tegen Maarssen zeker op prijs stellen ! Ze de wedstrijd vanaf 14.45 op veld 1 dus vooral in uw dit weekeinde toch al overvolle hockeyagenda……..

Kampioenskandidaten:

Dit weekeinde zijn er zoals gezegd veel spannende wedstrijden gepland voor onze jeugdetams.
Bij een aantal teams liggen er nog kansen op een kampioenschap.

MD1
heeft vorige week met een indrukwekkende winst van 4-2 op de nummer 2 uit hun poule de weg naar een mogelijk kampioenschap open gelegd. MD1 speelt om 12.15 "uit” tegen en in Rotterdam en is bij winst onafhankelijk van andere pouleuitslagen kampioen.

Op hetzelfde tijdstip van 12.15 spelen de meiden vanMD5hun eigen kraker tegen Alecto op veld 2. Veel spannender kun je het niet bedenken. De beide teams hebben met elk 20 punten en met nog maar een wedstrijd te gaan duidelijk afstand genomen van de andere pouledeelnemers. En uitgerekend deze 2 teams spelen nu dit weekeinde tegen elkaar . Op basis van doelsaldo is MD5 nu eerste in de poule, dus een gelijkspel is zaterdag voldoende. De meiden kennende mogen we er echter van uitgaan dat niet een gelijkspel maar de volle winst de inzet van zaterdag zal zijn.

Tot slot ligt ook  JD1op kampioenskoers.
In deze poule hebben de Forescate en de nummer 2 uit de poule (Zoetermeer) afstand genomen van alle achtervolgers. En u raad het misschien al… uitgerekend deze 2 teams spelen zaterdag tegen elkaar.Vanaf 17.30 zal in Zoetermeer bepaald worden wie poulewinnaar zal worden. Forescate heeft nu 2 punten meer dan Zoetermeer dus ook hier is het alleen belangrijk om niet te verliezen, want dan kan Zoetermeer nog met kampioenschap aan de haal gaan. Volop spanning dus maar de mannen van JD1 hebben de afgelopen tijd laten zien dat ze heel frivool en vrij kunnen hockeyen dus als ze dat ook deze week weer doen kunnen ze zichzelf met een kampioenschap belonen.