Mooie seizoensafsluiting met promotie voor H1!
Afgelopen zaterdag speelden de jongste jeugd en D-teams de laatste wedstrijden van het seizoen. Zowel de jeugdteams als hun ouders konden aan het einde van de dag genieten van het heerlijke weer en een barbecue op het complex van Forescate.

Zondag was de spannende wedstrijd van Heren 1 om een promotieplek naar de eerste klasse te bemachtigen. In een thriller versloegen de mannen hekkensluiter Maarssen met 2-1 nadat ze lange tijd met 0-1 achterstonden. Na de wedstrijd hoorde het massaal toegestroomde publiek dat directe concurrent voor de promotieplek Amstelveen kostbare punten had gemorst waarmee promotie van Forescate een feit was. Een luid gejuich en applaus steeg op.

Er was sowieso veel reden tot juichen afgelopen weekend. Dames 1 wist op de valreep de winst binnen te slepen door Dopie in de laatste seconden met 2-1 te verslaan.
Ook Heren 2 en 3 haalden de volle drie punten, net als het ongeslagen Dames 4 dat een  positief doelsaldo van maar liefst 110 punten heeft.

Na de wedstrijden werden, zoals gebruikelijk, de kampioenen gehuldigd. Dit jaar waren JA1, D4, MB8, JD1 en MD5 hun concurrenten de baas in de competitie. De teams kregen voor het oog van het publiek allemaal een medaille omgehangen. De minst gepasseerde keeper dit jaar was Maarten Lamaker die uit de handen van de jarige Kevin Segeren de gelijknamige bokaal kreeg uitgereikt. Ook Forescate coryfee Piet-Hein Reidsma kreeg een speciale prijs. Hij kreeg een Life-Time-Achievement trofee uitgereikt voor zijn hockeyverdiensten voor Forescate en het Nederlandse veteranen elftal. Piet Hein heeft vorige week na 50 jaar zijn hockey carrière beëindigd. Gelukkig voor ons blijft hij bij de club betrokken.

De komende weken is er nog van alles te beleven op de club. De jongste jeugd dag en het Forescate Familie Hockey Toernooi staan nog op de agenda en volgende weekend spelen de senioren teams hun laatste wedstrijd. Heren 1 speelt een uitwedstrijd van tegen voormalig koploper Overbosch uit Beverwijk. Het zou geweldig zijn als daar veel supporters van Forescate bij kunnen zijn.

Hoewel het seizoen nog niet voor iedereen over is, kijk ik terug op een mooi hockeyjaar. De vele wedstrijden en trainingen op ons complex waren natuurlijk niet mogelijk geweest zonder de tomeloze inzet van de vele vrijwilligers en de medewerkers van de club. Ik wil verder de supporters en de scheidsrechters bedanken voor de begeleiding van de teams. Tenslotte ben ik bijzonder dankbaar voor de belangrijke steun van alle sponsoren en de vrienden van club. Jullie hebben er voor alle spelers van Forescate een geweldig jaar van gemaakt!

Ik wens iedereen een mooie zomer toe en kijk al uit naar komend seizoen.

Martijn Schoonhoven