Aanpassingen mbt de corona maatregelen

Vanaf 1 juli zijn er aanpassingen met betrekking tot de corona maatregelen op de club.

We zijn momenteel bezig met de afronding van een verlengd seizoen. Trainingen gaan langer door, nadat ze een lange tijd hebben stilgestaan. De trainingen gaan door t/m 17 juli en zullen, in verband met de verwachte hervatting van de competitie in september, midden augustus weer opstarten. Per team kan dat verschillen, nadere informatie hierover volgt.

In aanvulling op de bestaande maatregelen zijn vanaf 1 juli tot aan het seizoenseinde de volgende maatregelen van toepassing:

• 18+ spelers mogen op het veld weer binnen 1,5 meter van elkaar komen
  • Voor 18+ spelers blijft de gebruikelijke 1,5 meter afstand buiten het veld van toepassing
  • De beperkingen in aantallen hockeyers op het veld zijn opgeheven
  • Het is mogelijk om weer (oefen)wedstrijden te spelen, ook met tegenstanders van andere verenigingen
  • Onder voorwaarden mogen gedeelten van het clubhuis betreden worden (verzorging, gebruik sanitaire voorzieningen. Volg hiervoor de instructies op de club. Blijf zoveel mogelijk thuis douchen, naar de wc gaan. Neem een thuis gevulde bidon mee
  • De barvoorzieningen blijven tot de zomerstop nog gesloten
  • Indien er teams na hun wedstrijd of training nog een (zelf meegebracht!) drankje willen nuttigen, kunnen dat op de daarvoor aangewezen plekken doen en pas na goedkeuring van de corona-coördinator. Daarbij geldt dat ze rekening moeten houden met de 1,5 meter afstand regel
  • Eten en andere teamactiviteiten zijn (nog) niet toegestaan
  • Alle activiteiten buiten de trainingen zoals (oefen)wedstrijden moeten in verband met de corona-veiligheid en organisatie ruim vooraf via de bekende reserveringssystemen worden aangevraagd. De club probeert deze zoveel mogelijk in blokken te groeperen, zodat niet altijd het voorkeurstijdstip kan worden gehonoreerd.
  • Belangrijk is ook dat voor samenkomen er slechts een beperkt aantal plekken is, rekening met de afstandsmaatregelen op het complex ook steeds voldoende afstand gehouden wordt van de komende en vertrekkende andere teams

De volgende organisatorische maatregelen gelden bovendien:

• Er is steeds een (of meerdere) herkenbare corona-coördinator(en) aanwezig
  • Er wordt een dringend beroep op iedereen gedaan om de algemene maatregelen die nog steeds gelden te respecteren
  • Bezoekende teams en organisatoren van (oefen)wedstrijden krijgen separaat instructies. Zij worden gevraagd zich hier strikt aan te houden

We hebben de aanpassingen gebaseerd op landelijke leidraden, richtlijnen en informatie van KNHB (hockeybond), NOC-NSF en KHN (Koninklijke Horeca Nederland) en onze eigen inschatting van de capaciteit om alles vanuit Forescate op een veilige manier te kunnen regelen. We willen voorkomen dat we op enige wijze bij zouden dragen aan de heropleving van een nieuwe besmettingsgolf.

Helaas hebben we niet, zoals gebruikelijk, het seizoen kunnen afsluiten met activiteiten die het verenigingskarakter versterken, zoals team bbq’s, bijeenkomst voor vrijwilligers, familie hockeytoernooi, jongste jeugd dag, toernooien, oefenwedstrijden en andere seizoensafsluitende activiteiten. We doen er alles aan om deze, voor de vereniging ,belangrijke activiteiten zo snel mogelijk weer mogelijk te maken.

De (her)opening van de bar, of andere consumptie uitgifte tot aan de formele zomerstop zou een te grote belasting vormen om goed te kunnen voldoen aan alle maatregelen. We beseffen dat anderen wellicht meer ruimte zien of zouden willen nemen, maar geven de voorkeur aan een veilig gebruik van het complex, waarbij de focus zoveel mogelijk ligt op (het mogelijk maken van) sportbeoefening, zoals dat ook vanuit de overheid en sportbonden wordt gestimuleerd. We werken daarnaast hard aan een goede en veilige manier om bij de start van het nieuwe seizoen zoveel mogelijk alle faciliteiten van het complex te kunnen en mogen benutten.