Wedstrijdverslagen Roomburg-Forescate H1 en Berkel en Rodenrijs-Forescate Dames 1

Wedstrijdverslag LHC Roomburg H1 - MHC Forescate H1

Met de eerste overwinning op zak stond deze keer de uitwedstrijd bij buurman LHC Roomburg op het programma. Dit beloofde een spannende wedstrijd te worden tussen twee teams die de eerste wedstrijd van het seizoen hadden gewonnen. Helaas voor ons moesten we het deze wedstrijd doen zonder de gebroeders Knoester, maar konden we wel een beroep doen op Koen Vink en Ruben Diemel (beide A1).

Na een scherpe voorbereiding in nazomerse omstandigheden ging het eerste fluitsignaal om 14:45 uur. In de eerste fase van de wedstrijd golfde het spel op en neer maar beide ploegen kwam niet echt tot grote kansen. Tot een goede voorzet over rechts in de 13e minuut voor de stick van Machiel van de Linde terecht kwam. Hij twijfelde geen seconde en pushte gedecideerd de 0-1 tegen de plank. Echt lang konden we echter niet genieten van deze voorsprong. Een snelle aanval van Roomburg resulteerde in een strafbal welke binnen de minuut resulteerde in de 1-1.

Na deze treffer werden we achteruitgedrukt door Roomburg maar wisten we met goed verdedigen alle kansen onschadelijk te maken. Tot twee minuten voor tijd. Een snelle counter van Roomburg resulteerde in de 2-1 voor de thuisploeg en hierdoor gingen we rusten met een achterstand. De boodschap van coach Aalbrecht was duidelijk; jullie moeten jezelf belonen want jullie doen zeker niet onder voor deze gasten!

Vol goede moed begonnen we dan ook aan de 2e helft. Helaas was het Roomburg dat net iets scherper begon aan diezelfde helft en al snel de 3-1 scoorde. Waar normaal gesproken de koppies weleens gaan hangen na een tegenslag deden wij het tegenovergestelde. Iedereen ging nog harder werken voor elkaar en dit resulteerde in meer balbezit en ook in meer kansen. Een mooie actie over rechts van Tycho Engelen kwam bij Yannick van der Haas terecht. Hij wist op zijn beurt Rens Otto te vinden die al glijdend de 3-2 binnen kon tikken; loon na werken.

Ook in het 4e kwart wisten Roomburg goed onder druk te zetten en zo liepen zij nog tegen enkele kaarten aan. Ondanks deze man meer situaties wisten we helaas geen grote kansen meer te creëren en bleef de stand 3-2 voor de thuisploeg. Al met al een spannende wedstrijd waar we met z'n allen keihard gestreden voor elkaar maar het gewenste resultaat helaas uitbleef.

Wel kunnen we vol goede moed toewerken naar de wedstrijd van aanstaande zondag. Om 14:45 uur zullen wij dan op Sportpark Adegeest afslaan tegen Etten-Leur, een tegenstander waar we al jaren spannende wedstrijden tegen spelen. Dus ook dit keer beloofd het een leuke pot te worden!

P.S. Op Forescate zijn momenteel beperkte bezoekersaantallen mogelijk, i.v.m. corona. Houd dus goed de website in de gaten om te zien of er een mogelijkheid is om te komen kijken.

Wedstrijdverslag Berkel en Rodenrijs – MHC Forescate Dames 1

We begonnen zelf niet heel sterk aan de wedstrijd. De overtuiging die er vorige week wel was, kwam nu pas wat later. Berkel wist het daarnaast goed dicht te zetten waardoor het voor ons lastig was om onze aanvallers te bereiken.

Zowel het 1e als het 2e kwart kregen wij een paar strafcorners tegen. Gelukkig stond onze verdediging haar mannetje en ook Philique Immink wist de ballen eruit te houden. Onze eigen kansen waren niet overtuigend, waardoor wij met 0-0 de rust in gingen.

In het 3e kwart kreeg Berkel tot drie keer toe een strafcorner. Helaas was het drie maal is scheepsrecht voor Berkel. Na gevaarlijk spel wisten ze de bal in het goal te tikken.

In het 4e kwart hebben wij nog een keer alles op alles gezet om op gelijke hoogte te komen. De koppies gingen weer omhoog en we creëerden als team veel meer kansen. De keren dat wij door mochten spelen resulteerden in een paar mooie acties. Een lange corner werd naar Anouk van Zonneveld gespeeld via Jenna van der Kruk, welke Esther van Zonneveld kon bereiken. Esther van Zonneveld kaatste de bal perfect naar Julia, waarop zij alleen nog maar met haar backhand uit hoefde te halen. Helaas belandde deze bal (op een centimeter na) precies aan de verkeerde kant van de paal.

Later in de wedstrijd werd onze Julia Hoekstra ook nog gesandwiched op kopcirkel, waardoor wij een strafcorner kregen. Ook deze belande precies naast het goal.

1-0  voor Berkel was dan ook de eindstand van de wedstrijd.

Komende zondag spelen wij thuis tegen Ypenburg en hopen wij de punten weer in Voorschoten te houden!