Hockey7
De kop is eraf!
Afgelopen vrijdagavond waren de eerste hockey7 wedstrijdjes van maar liefst 3 Forescate trimdames teams, deze keer op de velden van Voorhout.

Er werd 2 x 25 minuten gespeeld op half veld met 7 personen, geen keeper of scheidsrechter en met alle 6 teams op één club.
Het was hard werken tegen de mixteams van KZ en Voorhout en tegen de jonge trim-meiden van HDM. De sfeer was ondanks de Corona afstand goed en gemoedelijk en het weer zat mee met de Indian Summer in deze septembermaand.

Onze kersverse trainster Michelle de Boer van de donderdagtrimdames heeft het team bijzonder fijn geocached.

Kortom, er wordt uitgezien naar de volgende wedstrijdjes op Forescate op vrijdag 02 oktober 2020.

KNHB:

Hockey7 wordt, zoals de naam al aangeeft, gespeeld in teams van zeven. Teams spelen op één avond twee wedstrijden (drieluik) van elk 25 minuten. Er wordt gespeeld op een half veld en zonder keeper en scheidsrechters. Teams bestaan enkel uit mannen of enkel uit vrouwen. De spelregels zijn te vinden bij de downloads.

Wedstrijdschema, poule-indeling en speelperiodes
Het wedstrijdschema en poule-indeling van de Hockey7 competitie wordt gepubliceerd in de Standenmotor.
Hockey7 wordt gespeeld in vier blokken (herfst, winter, lente en zomer) van elk drie maanden, met daarin vijf speelrondes. De wedstrijden worden om de week op vrijdag gespeeld. Na elk blok kan worden ingestroomd (of uitgestroomd).