MHC Forescate Dames 1 - Dordrecht MHC Dames 1
Na een toch teleurstellend puntenverlies in de uitwedstrijd tegen VMHC Pollux D1 vorige week (1-1), mochten we maandag 5-10 in eigen huis aanvangen tegen Dordrecht MHC Dames 1. Helaas, door de aangescherpte corona-maatregelen, zonder onze trouwe supporters langs de lijn.

Maar, niet getreurd, want gelukkig hebben we een heus tweekoppig mediateam (Albert en Jorina) die hen op de hoogte kan houden. Mocht je hier ook interesse in hebben, neem dan gerust contact met ons op.

We speelden ons beste eerste kwart van het seizoen (tot nu toe!). Scherp, met goede passing en een sterke press beloonden we onszelf met drie volledig uitgespeelde veldgoals. De eerste goal was een een-tweetje tussen Esmée Braams en Esther van Zonneveld, de tweede een keurige backhand van Julia Hoekstra, en de derde, na een geweldige counter opgezet door Floor van Gent, Laurine Broekhuizen en Lise van der Kruk, weer een goal van onze Esther Z.  Niet alleen Dordrecht leek onder de indruk van onze vliegende start, ook wijzelf moesten er even van bijkomen, want het tweede kwart was ons spel een stuk rommeliger. Gelukkig wist Dordrecht weinig groot gevaar te creëren en werd de ruststand 3-0.

In de rust hebben we onszelf met een peptalk van Daniël weer op scherp gezet, met als hoofdgedachte: wíllen scoren in plaats van moeten scoren.

De kwaliteit van ons spel ging het derde kwart gelukkig weer omhoog. Kennelijk vond Anouk van Zonneveld het toch jammer dat haar tweelingzus al twee keer had gescoord en zij wat achterbleef. Dit trok zij keurig recht door in de tweede helft twee strafcorners binnen te slepen. Tot het einde van het laatste kwart bleef onze druk hoog en zij kwamen er maar moeilijk uit. Ook onze Lise van der Kruk pikte ook nog een goaltje mee in het laatste kwart. Al met al een eindstand van wel 6-0! Goed voor het doelsaldo. Eindelijk een keer een vliegende start en een beloning na hard werken, met maar liefst zes goals en een keurige tweede plek.

Volgende week spelen we uit tegen Pelikaan Dames 1 in het verre Roosendaal. Gelukkig hoeven jullie de verre reis naar het zuiden niet te maken.