Bericht KNHB (23 april 2021) over besluit competities te beëindigen

De KNHB heeft naar aanleiding van het door de overheid gepubliceerde openingsplan en de persconferenties van 13 en 20 april 2021 besloten alle competities van seizoen 2020-2021 te beëindigen, (behalve de Hoofdklasse Dames en Tulp Hoofdklasse Heren).

Op basis van het aantal beschikbare weekenden, was er zelfs met verschillende scenario’s uiteindelijk voor de hockeycompetities toch onvoldoende perspectief om de nog lopende competities minimaal voor de helft uit te kunnen spelen.

Streven naar mogelijk maken van regionale wedstrijden
De KNHB blijft zich inzetten dat iedereen van 27 jaar en ouder zonder beperkingen kan hockeyen. Daarnaast werkt de KNHB hard aan toestemming om (regionale) wedstrijden te kunnen spelen. Zodra de overheid het toestaat regionaal te kunnen spelen, zal de KNHB dit voor de verenigingen organiseren, ook als het spelen van deze regionale wedstrijden is gelimiteerd tot een specifieke leeftijdsgroep dan wel regio. Op die manier wil de KNHB er zorg voor dragen dat er aanbod is voor alle teams en verenigingen die onder de versoepeling vallen. Meer duidelijkheid volgt zodra bekend is hoe en vanaf welk moment de overheid dit toestaat.

Forescate.
De HTZ commissies binnen onze club hebben er al enigszins rekening ermee gehouden dat de KNHB dit besluit zou nemen. Zij zijn reeds druk bezig achter de schermen met de uitwerking voor het verloop van de rest van dit seizoen voor de Junioren en Jongste Jeugd. Wij hopen hier komende week via de site te laten weten hoe de invulling zal zijn voor de komende weken.