Wedstrijdverslag Etten-Leur- Forescate H1
Waar de gehele jeugd en zelfs Dames 1 lekker konden genieten van een weekje vakantie moest Heren 1 gewoon aan de bak afgelopen week. Dit omdat er een competitiewedstrijd tegen Etten-Leur op het programma stond.

Zodoende begonnen wij zondagochtend vroeg aan de lange tocht richten het zuiden. Na een lange toch kwamen we na anderhalf uur aan op de plaats van bestemming, Etten-Leur. Helaas ontbraken Koen de Ruiter, Quint van Breukelen en Ruben Diemel nog vanwege blessures en was manager Pieter Holst van het weer aan het genieten bij Marina Beach Club in Valencia.

De wedstrijd begon met een mooie aanval vanaf onze kant, maar eindigde direct in een counter tegen. Deze counter leidde tot een strafcorner waaruit Etten-Leur direct de openingstreffer wist te maken, 1-0. Blijkbaar waren we nog niet bijgekomen van de lange autorit en hadden we deze waarschuwing even nodig. Want direct na de openingstreffer van Etten-Leur gingen we in de aanval en in de minuut die volgde scoorde Thomas Bemelmans met een goede forehand de gelijkmaker. Hierbij lieten we het niet zitten en nog geen minuut later kwamen we al op een voorsprong. Na een goede actie van Rens Otto kon Koen Vink bij de tweede paal hard binnenflatsen. Zo werd de 1-0 achterstand binnen enkele minuten omgebogen naar een 1-2 voorsprong. Het restant van de eerste helft waren er nog wat kansen aan beide kanten maar een vierde treffer bleef vooralsnog uit.

In de tweede helft was het zaak om de voorsprong uit te breiden. Dit gebeurde dan ook in het derde kwart. Wederom een goede actie van Rens Otto leidde tot een strafbal, deze pushte Derek Neijzen onberispelijk in de bovenhoek. In het laatste kwart probeerde Etten-Leur nog aan te zetten, maar het lukte ze niet om Rens Cassee voor een tweede maal te passeren. Uit een snelle counter wisten we zelfs vlak voor tijd de 1-4 te scoren. Wederom stond Derek Neijzen aan het eind van de aanval en kon zo tekenen voor zijn tweede van de middag.

Met een 1-4 overwinning en drie punten gingen we weer terug naar de Randstad. Een geslaagd weekend dus!

Volgende week zondag staat er een thuiswedstrijd tegen Zoetermeer op het programma. Zoetermeer staat tweede op de ranglijst, dus het beloofd een spannende pot te worden! 14:45 op MHC Forescate, komt dat zien!

Verslag geschreven door Tycho Engelen.
Foto's:  A. van der Meulen.