Groen-Geel D1- Forescate D1 7-11-2021

Zondag 7 november begonnen we aan de spannende wedstrijd tegen Groen-Geel D1. Na het gelijkspel tegen de koploper IJssel afgelopen week waren wij erop gebrand om dit keer de drie punten mee naar huis te nemen.

Toen we aankwamen, merkten we al gauw dat er supporters vanuit alle hoeken van het land waren gekomen om ons aan te moedigen, zelfs de NOS was van de partij. Eenmaal aan het inlopen bleek dat het publiek en de NOS vreemd genoeg niet voor ons waren gekomen, maar voor de kraker tussen HGC D1 en Den Bosch D1. Gelukkig waren er genoeg supporters van huis meegekomen om ons wel aan te moedigen.

In het eerste kwart gebeurde er weinig spraakmakends. In het tweede kwart begonnen we strijdlustiger, gretig naar de eerste goal. Groen-Geel had een aantal goede aanvallen, maar na vergeefse pogingen mochten wij een uitbal nemen. Anouk van Zonneveld scoopte de bal mokerver richting de cirkel van de tegenstander, waarna onze Milou Raap de bal in een keer uit de lucht de goal insloeg, 1-0!

In het derde kwart werd het heet onder de voeten van Groen-Geel en gingen ze maar volle druk spelen. Hier hadden wij in het begin enigszins moeite mee maar we bleven steady door hockeyen. We waren zo wanhopig op zoek naar de 2-0 dat zelfs Jenna van der Kruk met een backhand op goal ging slaan. Helaas zonder succes, maar die backhandgoal gaat ooit wel komen! In het vierde kwart waren er vele kansen aan beide kanten, wat deze wedstrijd nog spannender maakte voor ons. Ondanks dat bleven we strijden om onze voorsprong te behouden, waarbij onze Anne Timmer zichzelf nog twee keer voor de bal gooide en hierdoor de gelijkmaker voorkwam.

Al met al hebben we een belangrijke 1-0 overwinning geboekt op concurrent Groen-Geel. Wij willen graag alle supporters bedanken die ons naar de overwinning hebben geschreeuwd! Komende vrijdag spelen wij om 20.30 een bekerwedstrijd op de Kieviten in Wassenaar, wij hopen iedereen daar te zien langs de lijn!

Fotos:  E. v. Zonneveld