Wedstrijdverslag Forescate - Pollux
Na de zeperd van het vorige weekend tegen IJssel (4-3 verlies) stond deze zondag de thuiswedstrijd tegen Pollux op het programma. In de voorbereiding op dit seizoen is er nog een steady 1-3 zege geboekt op Pollux, maar is al vaker gebleken dat resultaten van het verleden geen garantie bieden voor de toekomst.

Zondag 14 november begon de voorbereiding op de wedstrijd al vroeg. In de tuin van manager Pieter Holst was een heerlijke lunch klaargezet waarna de jongens een mooie wandeling door de Wassenaarse bossen hebben gemaakt. Hier werden we vervolgens even op scherp gezet en werd het wedstrijdplan besproken. Na deze verfrissende voorbereiding maakten we weg richting het nogal rustige Forescate. Rustig omdat het kabinet helaas weer heeft moeten beslissen dat sporten niet meer mag met publiek, waardoor we jammer genoeg moesten aantreden voor lege tribunes.

Nadat het startsignaal klonk werd er gelukkig niet meer gelet op de ambiance en werd er gefocust op het eigen spel. De eerste helft werd er geduldig gespeeld en werd Pollux eigenlijk niet gevaarlijk. Zelf kwamen we wel enkele keren in kansrijke posities. Zo was het ook Rens Otto die voor de openingstreffer tekende aan Voorschotense zijde. Nu was het zaak om deze voorsprong te consolideren en het liefst uit te breiden. In het restant van de eerste helft volgden er nog enkele kansjes maar werd er helaas niet meer gescoord.

De tweede helft was een totaal andere wedstrijd dan in de eerste helft. Waar we tot nog toe heel geduldig wisten op te bouwen en de tegenstanders veel lieten rennen, begonnen we nu heel onrustig en gehaast te hockeyen. Ballen werden te snel verspeeld en er werden te veel duels aangegaan tegen de veelal fysieke tegenstanders. Gelukkig stond er wel nog steeds een 1-0 voorsprong op het scorebord en was er dus nog niks aan de hand. Dit veranderde echter aan het eind van het laatste kwart. Na een paar ongelukkige verdedigende acties rolde de bal via een Polluxse stick langs de benen van keeper Rens Cassee, waardoor de gelijke stand weer op het scorebord kwam... De laatste paar minuten werd er niet meer gescoord en zo bleef het bij een bittere 1-1 eindstand.

Na dit zure gelijkspel is het verleidelijk om bij de pakken neer te gaan zitten, maar de blik moet snel weer naar voren gericht. Komende vrijdag spelen we namelijk voor de beker uit in Purmerend. Dan gaan we proberen te laten zien dat we beter kunnen dan dat we de afgelopen twee weken hebben laten zien. Helaas mag er nog geen publiek komen kijken, maar we zullen iedereen zo goed mogelijk op de hoogte houden via onze Social media kanalen. Tot snel!

R.A.T.