Forescate D1 - Dopie D1

Na de verloren bekerwedstrijd tegen Kieviten afgelopen vrijdag 12 november waren we weer volledig gefocust op zondag. Helaas moest de wedstrijd thuis zonder publiek gespeeld worden, maar na vrijdag had Heren 1 waarschijnlijk ook geen stem meer over. We troffen deze zondag Dopie uit Delft, en na de winst op Groen-Geel wilden we graag de aansluiting met de top 4 behouden.

Toen de wedstrijd begon, merkten we al gauw dat we allemaal, in tegenstelling tot de bekerwedstrijd, erg ontspannen aan het spelen waren. Vrij snel in het eerste kwart kregen we een corner voor, onze Milou Raap sloeg de bal snoeihard in de linkerhoek, 1-0! Met 1-0 gingen we de rust in.

In de tweede helft waren we gebrand om doelpunten te maken, we hadden namelijk nog wat goed te maken na Kieviten. Na een scoop van Anouk van Zonneveld kwam de bal terecht bij Esther van Zonneveld, zij speelde de bal door naar Lise van der Kruk, die maakte een actie langs drie spelers van Dopie en schoot met een backhand de bal in de goal, 2-0!

Hierna begonnen we steeds aanvallender te spelen, waarbij Chloe van Vliet op een gegeven moment de bal ongeveer vanaf de 23m-lijn in de cirkel sloeg, die langs de keeper getipt werd door Esmee Braams, 3-0!

In het vierde kwart kregen we een corner, die door onze Anouk van Zonneveld in het midden van het net werd gesleept, waarbij de keeper naar rechts dook, 4-0! Chloe van Vliet wilde graag nog een assist op haar naam, want zij sloeg de bal in de cirkel richting Martine Morsch, waarna Martine de bal in de goal tipte, 5-0!

Als laatste kregen we nog een corner die Anouk van Zonneveld netjes in de rechterhoek sleepte, 6-0!

Alhoewel zonder publiek gespeeld, zijn wij erg tevreden met dit resultaat, wat voor ons voelde als een zakelijke, ontspannen overwinning. Door deze 3 punten erbij blijven wij aansluiting hebben met de top 4.

Komende zondag spelen wij uit op Pelikaan, waar nog steeds helaas geen publiek mag komen kijken. Wij hopen jullie snel te zien langs de lijn!