Coachavond: sneak preview en G4S coachtas

Tijdens de coachavond op 17 februari gaf Daniël Hulkenberg, trainer-coach D1, een sneak preview van het Technisch Jeugdplan Forescate. Aan het einde van de coachavond ontving Joris van der Zwan namens het bestuur de eerste speciale coachtas van sponsor Vinz van Es die hij vervolgens overhandigde aan Ramon Remkes (coach JB3).

Nadat vorig seizoen de trainerstassen al in gebruik werden genomen, zijn nu de coaches aan de beurt om de speciale coachtas te ontvangen. In deze coachtas kunnen bijvoorbeeld de ballen en bidons worden meegenomen en is hij voorzien van een super handig magneet hockeyveldje. Alle speciale trainers- en coachtassen zijn gesponsord door G4S. Vinz is directeur van G4S Nederland, wereldwijd marktleider in beveiligingen en trainingen .

De coachavond was een mooi moment om van gedachten te wisselen over het Technisch Jeugdplan Forescate dat Daniël schrijft met hulp van de managers HTZ: Joyce Visser en Tim Pont. De meningen van de coaches (en trainers) worden immers bij het opstellen van het plan meegenomen. De avond werd verder nog benut om uit te leggen hoe video analyse gebruikt kan worden om teams te laten groeien. Er werd laten zien wat een coach kan met wedstrijdbeelden en hoe het ingezet kan worden om de spelers ervan te kunnen laten leren.

Binnenkort zal er een extra moment worden gepland waarop de coaches die niet bij de coachavond aanwezig konden zijn, de G4eScate coachtas op kunnen halen.