Van de Scheidsrechterstafel:

De eerste maanden van dit jaar is er een grote scheidsrechterskaart inhaalslag gemaakt. Dit was nodig omdat veel A- en B-spelers nog niet in de gelegenheid was geweest in het bezit te komen van een kaart. Diegene die al wél een kaart hadden, hebben samen met senioren dit gat opgevuld en werden daardoor vaak opgesteld om te fluiten. Voor hun geweldige inzet in deze periode als fluiters op onze velden willen we hen dan ook van harte bedanken!

Gelukkig kan er vanaf de start van de lentecompetitie uit een veel groter scheidsrechtersvaatje worden getapt: de inhaalslag heeft inmiddels 151 nieuwe scheidsrechterskaarthouders opgeleverd.

Op de eerste zaterdag van de lentecompetitie stonden veel kersverse scheidsrechters ingedeeld om hun eerste wedstrijd te fluiten. De scheidsrechters waren goed voorbereid: de donderdag daarvoor waren velen van hen nog op de scheidsrechters informatieavond geweest. Daarbij stonden op de club de hele dag ervaren fluiters in oranje jasjes klaar om de scheidsrechters te begeleiden. Het was mooi om te zien dat publiek, spelers en coaches begrip toonden voor de nieuwe scheidsrechters en hen in het algemeen positief bleven benaderen in dezebelangrijke taak. Forescate heeft sportiviteit duidelijk hoog in het vaandel staan! Dit alles zorgde ervoor dat de dag prima verliep op het veld en zelfs ook administratief: aan het einde van de dag waren alle wedstrijdformulieren door de scheidsrechters keurig afgehandeld.
Het was mooi om te zien hoe alle scheidsrechters hun kennis in praktijk brachten; soms wel een beetje onwennig maar al snel groeiend in hun rol. Eén jonge fluiter had zelfs zo de smaak te pakken dat hij de hele dag op de club bleef in de hoop dat ergens een scheidsrechter zou uitvallen.

Als scheidsrechterscommissie zijn we erg blij met deze boost aan energie en aantallen. We zetten dus nog even door en gaan voor de puntjes op de -i-. De laatste spelers uit de A-en B-lijn die de kaart nog niet hebben kunnen halen krijgen daarvoor nog één (online) kans op vrijdag 8 april.

Tenslotte vinden we het erg belangrijk de nieuwe fluiters goed te kunnen blijven begeleiden. We zoeken daarom ervaren fluiters die hiermee een dagdeel op de club zouden willen helpen.
Aanmelden kan via [email protected] of op de zaterdagen bij de "oranje Jassen”.

Sportieve groeten,

De Scheidsrechterscommissie